Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webmaster Network

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-14, 23:57 #41
H@nsson H@nsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
H@nsson H@nsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Originally posted by Thomas@Jun 14 2006, 15:28
Usch, jag låter som värsta bakåtsträvaren i denna tråden.
H@nsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-15, 01:06 #42
SaraW SaraW är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
SaraW SaraW är inte uppkopplad
Nykomling

visserligen får man bra svar på sina frågor men varför måste svaren vara så spydiga?
SaraW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-15, 08:18 #43
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by SaraW@Jun 15 2006, 00:06
visserligen får man bra svar på sina frågor men varför måste svaren vara så spydiga?
Det kan bero på saker som angetts ovan t.ex. att vissa av oss här förväntar oss att slippa frågor där det är uppenbart att personen som ställer den inte ens har använt Google. I förlängningen finns det också de som har varit vana med en viss nivå på frågorna, en nivå som har sjunkit till nybörjarnivå. Exempel:
Citat:
Var trött på alla ungar som skrev dumma frågor på pellesoft och aspsidan.nu tex..
Visst ska man försöka att vara trevlig men alla tröttnar vi någon gång på att samma frågor dyker upp om och om igen bl.a. eller att frågorna passar bättre på Annika Tigers sida än här. (För övrigt en bra sida för nybörjare)

I mina ögon blir man inte webmaster bara för att man har köpt ett domännamn och gjort en sida i Word eller Frontpage. Därför så känns vissa frågor som att de inte hör hemma här utan mer på forum för just nybörjare på webbskapande. Visst är alla nybörjare i början och gränsdragningen kan vara svår men en del i det hela är också hur man frågar. En del frågor verkar bildligt talat vara ställda av 12-åriga snorungar som bara vill glida runt utan att lära sig något eller ens försöka.

Jag är säkert bara en motvalls gubbe...
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-15, 09:21 #44
cezar cezar är inte uppkopplad
Medlem

cezar cezar är inte uppkopplad
Medlem

Har bara fått bra svar hittills
cezar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-15, 12:09 #45
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Originally posted by Thomas@Jun 14 2006, 14:16

Citat:
Jag kommer ihåg för kanske 6-8 månader sedan när jag ville skriva en del artiklar på WN och delge mig information/observationer som jag lärde mig inom SEO. Jag undrade om detta skulle klassas om egenreklam och skickade PM till moderatorerna för att fråga. Jag fick aldrig något svar och antog då att det skulle klassas som egenreklam och avtog från att göra nya trådar med information och istället svara på trådar.
Vi har pratat om detta tidigare i trådar och då har man kommit fram till följande. En artikel är intresssant om det är en kund som skriver artikeln. Om företagare får skriva artiklar om verksamheten denne bediver blir den då mer passande i sälj-artiklar passande IDG och liknande. Det var vad disskutionen ebbade ut i då. Vi kanske har en ny syn på det nu det låter jag vara osagt.
Som företagsrepresentant, direkt eller indirekt, får man tänka sig för vad man skriver här. Det dyker ibland upp frågeställningar som känns för enkla för att posta publikt med tanke på att det kan bli negativt för företaget. Skulle jag ställa en fråga om inställningar i en zonfil för dnsen är jag övertygad om att det skulle innebära att åtminstone ett par "läsare" skulle uppfatta det som inkompetent.

Jag har också valt att hålla mig borta från politiska diskussioner. Företaget är varken höger eller vänster, men jag har givetvis privata synpunkter på vilket parti som ska styra landet. Jag diskuterar gärna detta privat, men med politiska partier som kunder känns det inte vettigt att göra det offentligt heller.

Däremot tror jag att det är fullt möjligt att skriva en artikel utan att den bör anses som egenreklam. Givetvis tycker jag att den mailserver jag använder i dagsläget är bättre än den mailserver vi var tvungna att byta ifrån; vilket kan påverka en artikel. I dagsläget arbetar jag på en webbhotellsguide som förklarar tekniken och tar upp vad man bör tänka på vid valet av webbhotell. Personligen tycker jag att den känns neutral. Decibel/JX står ju bakom fritrafik.se som också känns som en rätt neutral "artikel".

Dessa artiklar bör förmodligen postas i separata forum som måste godkännas innan de blir tillgängliga med tanke på de företag som postar sina pressreleaser som nyheter, eller bara gnäller på alla konkurrenter konstant.

Personligen skulle jag också finna ett intresse i "success stories" från lite betydande medlemmar. Jim som blev "världsmästare på SEO", Thomas med tv.nu, Sam som tjänade rätt bra på att bygga upp och sälja Loopia eller nifer (Jonas?) som byggde och sålde prisjakt.nu för att nämna några av de framstående medlemmarna på WN.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-15, 12:50 #46
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Här kommer 25 öre till:

Länkavdelningen på WM skulle kunna bli bättre och tyngre (med en viss mängd jobb naturligtvis)
Många frågor gäller adresser till verktyg och programvaror och det är lättare att hitta dem på en länksida än genom att leta i trådar.
kanske skulle bespara oss lite "onödiga" frågetrådar.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-15, 14:34 #47
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Ursprungligen postat av Mario
Vart är Jens?
Han jobbar och tjänar pengar, så jag kan hänga här på WN
http://www.webmasternetwork.se/profil2.html är här nästan varje dag. http://www.webmasternetwork.se/aktiva24.php kan man se de som varit online senaste 24 timmarna.
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-15, 17:10 #48
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by elprisguiden@Jun 15 2006, 11:50
Här kommer 25 öre till:
Länkavdelningen på WM skulle kunna bli bättre och tyngre (med en viss mängd jobb naturligtvis)
Många frågor gäller adresser till verktyg och programvaror och det är lättare att hitta dem på en länksida än genom att leta i trådar.
kanske skulle bespara oss lite onödiga frågetrådar.

Det håller jag verkligen med om!
Ta fram en hårt modererad länkkatalog där alla användare kan skicka in förslag på länkar.
Det är väldigt ofta det kommer frågor om t.ex. olika betallösningar eller färdiga webbshopslösningar. Varför inte samla alla dessa under en rejäl länkkatalog som kontinuerligt uppdateras av alla? (den länkkatalogen som nu finns, kan knappast tolkas som rejäl, bra eller särskilt uppdaterad.)

Nu gäller det att titta framåt Thomas!
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-16, 00:31 #49
Alex2006s avatar
Alex2006 Alex2006 är inte uppkopplad
Nykomling

Alex2006 Alex2006 är inte uppkopplad
Nykomling
Alex2006s avatar

Citat:
Originally posted by clonix@Jun 14 2006, 16:12
Jag uppskattar WN som forum och informationskanal.
En del verkar sitta här dagarna i ända medans vissa. tex jag har mindre tid till det
Instämmer helt.
Det här enkla formatet är bra.

Och gillar man inte nybörjarfrågor är det enkelt att låta bli att svara på dem.
Alex2006 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-19, 21:43 #50
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar

Citat:
Originally posted by alltinggratis@Jun 14 2006, 12:32
Jag upplever att det finns en hel del medlemmar som ofta läser forumet, men nästan aldrig svarar på frågor eller hjälper andra
I feel you brother
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017