FAQ |
Kalender |
2008-06-01, 01:18 | #51 | |||
|
||||
Nykomling
|
Inte ofta jag gör ett inlägg, men jag vill bara påpeka för alla hur kul jag tycker detta forum är att läsa...
Angående inlägget; jag hade inte sålt om jag inte behövt pengar... Ha en smurfig sommar alla... |
|||
Svara med citat |
2008-06-01, 01:55 | #52 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-06-01, 09:42 | #53 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Problemet som Linux har är ju att det är så jäkla diversifierat, det finns för många dist. men där har man ju världens chans med en sån här domän (om än bara på en svensk marknad)
|
|||
Svara med citat |
2008-06-01, 13:09 | #54 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det händer en del spännade saker på linux områden, om laptop tillverkarna nu börja pumpa ut billiga linux laptop till massorna, så kan det få en ny vår för linux. |
||
Svara med citat |
2008-06-01, 17:03 | #55 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det här blir ju helt OT, men idag får man ju en Vista maskin (laptop) för under 3500:- så det känns inte som att det är OS som är "begränsningen" där...
Jag skulle satsa på at göra en Linuxdist som helt enkelt hette Linux och sen driva det parallellt... |
|||
Svara med citat |
2008-06-01, 19:47 | #56 | ||
|
|||
|
Citat:
Att göra egen linuxdist är nog uteslutet, det finns idag bra distar.. Debian, Fedora, SuSE och Ubuntu.. Debian är min favorit.. Nu vet jag inte hur Xandros ser ut idag, men det finns t.e.x MSN till till Linux också. Så att t.e.x Använda ASUS EEE PC som en mobil internettemerinal är gansak smidigt, för den som alltid vill vara uppkopplad. Fördelen är att man faktisk gå ut i solen och samtidigt vara social på internet också. |
||
Svara med citat |
2008-06-01, 20:05 | #57 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jodå, du hittar enklare maskiner från nästan alla tillverkare från 3500:- inkl moms, Dell har ju Vostro 1000 t.ex...jag har sett maskiner från både Acer och...ja, Acer också iaf...
|
|||
Svara med citat |
2008-06-02, 05:16 | #58 | ||
|
|||
|
Citat:
Om du ändå skall använda datorn bara för surf, msn och lite annat, så klara man sig utmärkt med Linux. Vista är allders för stort och tung för dessa småmaskiner, möjligen en nerbandat version av XP.. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|