Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mina Facebooksidor är borta?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-19, 11:20 #51
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 175
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 175
Jag har sett din sajt tidigare här på WN och undrat i mitt stilla sinne hur länge du och andra som säljer reklam/länkar/likes på FB får hållas.

Jag kan inte veta varför dina sidor har försvunnit, men jag skulle gissa att dom är raderade av Facebook, så jag utgår från det i resonemanget.

Realitycheck: Facebooks aktie sjunker och sjunker varje dag och aktieägarna förväntar sig resultat och att se tre saker: främst ökade intäkter men även att FB lyckas få fler medlemmar och hålla kvar befintliga medlemmar.
http://www.ehandel.se/Facebooks-akti...erna,1429.html

Hade Facebook inte noterats på börsen så hade du och andra kanske gått under radarn ett bra tag till. Men nu måste FB upp till bevis i den verkliga världen och gå med vinst. Man har förmodligen tagit en serie radikala beslut för att öka intäkterna och leva upp till förväntningarna.

I det perspektivet så är det inte konstigt att FB stänger ner sidor som bryter mot villkoren. Du tjänar ju pengar på att sälja reklam på deras sajt, enligt din sajt fbmarknadsföring.se. Pengar som dom vill ha själva, dom vill att dina kunder ska köpa annonser av dom istället för länkar på dina sidor eller andra spamfbsidor. Det är ju inte så konstigare än så. Nya kunder och nya annonsintäkter är prio 1 just nu. Dom stänger förmodligen ner många liknande sidor just nu, och hoppas fånga upp era kunder i slutändan.

Facebook kan inte heller vara så speciellt förtjusta i att det handlas i ”likes”, något som kommer att urholka förtroendet på sikt för FB som seriös annonskanal. Om det går att köpa likes, så är det rimligt att tro att det finns många fejkkonton skapade för detta syfte. Ju fler fejkkonton det finns, och om detta uppmärksammas, desto mer kommer Facebooks egna betalade annonskunder att ifrågasätta huruvida FB:s medlemsantal stämmer, och om deras annonsvisningar verkligen når äkta medlemmar...
http://www.dn.se/ekonomi/teknik/fejk...m-for-facebook

Att Facebook stänger ner spamsidor/spammare, som dom förmodligen upplever som snyltare, tjänar fler syften än bara kortsiktigt ekonomiskt. Om spammet minskar överlag så ökar förmodligen chanserna att medlemmarna stannar kvar på sikt. Om antalet reklamlänkar minskar överlag på FB så ökar chanserna att besökarna faktiskt klickar på de annonser som FB sålt, så att deras egna annonskunder blir nöjda och återkommer. Inget företag överlever utan nöjda kunder....

Så du kanske inte ska vara förvånad att du blivit av med dina FBsidor. Jag tycker du ska vara glad och tacksam att det inte är värre än så, med tanke på att din hemsida lätt kan uppfattas som varumärkessnyltning. Du har ju använt deras varumärke och logga på din sajt för att sälja en för FB direkt konkurrerande tjänst, även om du kanske inte riktigt insett det ännu, verkar det som. Men jag tror inte FB har tid eller lust att stämma dig eller andra med liknande sidor, det går ju snabbare att slå undan benen på er på sin egen hemmaplan i varje fall, genom att stänga ner era Fbsidor...

Senast redigerad av Blomsterpassion den 2012-09-19 klockan 11:25
Blomsterpassion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-19, 17:15 #52
Webmasterpros avatar
Webmasterpro Webmasterpro är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 215
Webmasterpro Webmasterpro är inte uppkopplad
Medlem
Webmasterpros avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 215
på tal om Facebook så tog jag bort mitt konto helt och hållet, fan nog bland det bästa jag gjort i hela mitt liv. Produktiviteten gick upp till 200%, plus att jag är förbannat less på denna facebook + iPhone hysteri som råder. Gillar inte heller hur dem på ett ÖVERDRIVET sätt sparar o kartlägger all info om ens privatliv, snart så kommer man väl kunna se hur mycket grannen tjänar.... Ända som jag använder FB till nu är att tjäna $$$ via fb ads som tillåter en att få lasersikte på sin målgrupp

Senast redigerad av Webmasterpro den 2012-09-19 klockan 17:21
Webmasterpro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-19, 19:15 #53
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Webmasterpro Visa inlägg
på tal om Facebook så tog jag bort mitt konto helt och hållet, fan nog bland det bästa jag gjort i hela mitt liv. Produktiviteten gick upp till 200%, plus att jag är förbannat less på denna facebook + iPhone hysteri som råder. Gillar inte heller hur dem på ett ÖVERDRIVET sätt sparar o kartlägger all info om ens privatliv, snart så kommer man väl kunna se hur mycket grannen tjänar.... Ända som jag använder FB till nu är att tjäna $$$ via fb ads som tillåter en att få lasersikte på sin målgrupp
Man kan se hur mycket grannen tjänar utan Facebooks hjälp Kanske inte i de flesta andra länder dock. Annars håller jag med dig helt, som privatperson använder jag inte Facebook alls. Däremot är det ett måste i jobbet ibland fast då är det ju i princip bara API:et.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-09-19 klockan 19:21
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-25, 20:11 #54
kewinxDs avatar
kewinxD kewinxD är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 344
kewinxD kewinxD är inte uppkopplad
Flitig postare
kewinxDs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 344
En riktig sjuk sak hända idag, nu cirka 1 vecka efter mina sidor försvann helt har några av dom dykt upp igen? Jag är dock inte administratör på dom längre och det är postat saker i grupperna. Här är en av grupperna som jag inte längre är adminstratör på längre > https://www.facebook.com/ViMedBraHumor?ref=ts

Vad skall jag göra? Mejla Facebook och förklara läget?
kewinxD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-25, 20:13 #55
kewinxDs avatar
kewinxD kewinxD är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 344
kewinxD kewinxD är inte uppkopplad
Flitig postare
kewinxDs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 344
Samma sak med ytterliggare än sida som var min..

> https://www.facebook.com/pages/The-t...77074392423010
kewinxD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-25, 20:15 #56
kewinxDs avatar
kewinxD kewinxD är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 344
kewinxD kewinxD är inte uppkopplad
Flitig postare
kewinxDs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 344
Och vips så var sidorna nere igen, vad är detta??
kewinxD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-25, 20:38 #57
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av kewinxD Visa inlägg
Vad skall jag göra? Mejla Facebook och förklara läget?
Varför gjorde du inte det redan då du upptäckte att sidorna var borta?

Facebook är de enda som kan hjälpa dig, så det verkar ju vettigt att kontakta dem, i det fall att du vill ha tillbaks dina sidor.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-26, 07:35 #58
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Är det nya sättet att få likes att posta en sorglig bild på ett barn som har en sjukdom och sen skriva "Like if you care, ignore if you dislike"?!
Likadant med diverse djurfoton där dom hittar på en gullig historia och sen skriver "Can this blabla get over 200.000 likes?"
Jag riktigt avskyr detta sättet att spela på folks känslor bara för få en massa likes.
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-26, 12:11 #59
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYmUs Visa inlägg
Är det nya sättet att få likes att posta en sorglig bild på ett barn som har en sjukdom och sen skriva "Like if you care, ignore if you dislike"?!
Likadant med diverse djurfoton där dom hittar på en gullig historia och sen skriver "Can this blabla get over 200.000 likes?"
Jag riktigt avskyr detta sättet att spela på folks känslor bara för få en massa likes.
Jag kunde faktiskt inte sagt det bättre själv. Detta fenomen finns på personliga konton och fb-sidor. Vad är poängen med att spela på folks känslor bara för att få en masa likes? Då tycker jag att dessa konton och fb-sidor gärna kan försvinna för min del. Det är nog många som är trötta på detta.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-26, 12:53 #60
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Än så länge funkar ju dessa bilder på sjuka barn och fluffiga djur som like/gilla-magneter och då är det inte så konstigt att de används.

Däremot kan jag ju hålla med om att det är etiskt och moraliskt tveksamt (läs: småäckligt) att använda sentimentala bilder på döende barn på sidor som faktiskt finns där i huvudsyfte att tjäna pengar.

Håll er till söta kaninungar och mjukglass och låt ungar och bebisartade vuxna förtjusas. ;-)
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017