FAQ |
Kalender |
2019-11-15, 10:00 | #51 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Uppenbart ett väldigt populärt nyckelord, med en sökvolym på sisådär 5000/månad. Dessutom tagen i ändelserna: .se, .com, .net, .org, .biz, .eu, .tv, .fi och några till.
Detta är ett domännamn som jag tror skulle kunna genererat en finfin summa för några år sedan, medan det nog är lite knepigare att hitta en motsvarande frikostig köpare i dagens läge. Annonsera.se såldes för sisådär 100k kronor för nio år sedan, för att sedan gå för endast ~15k förra året! Men Bredband.nu gick för sisådär 70k förra året, så helt kört är det inte för ändelsen. Min gissning är att Annons.nu skulle generera xxxx kronor bland domainers, eller på Tradera, men xx.xxx kronor om en slutanvändare/ett företag hör av sig. Jag undviker (som ni nog märkt) att vara alltför specifik, då det då bara blir grova spekulationer. Lycka till!
2019-11-15, 11:28 | #52 | |||
|
||||
Supermoderator
|
OM ett visst företag (undrar vilket?!) skulle höra av sig så kan den nog generera tusenlappar. Om inte tror jag värdet är marginellt, eller rentav obefintligt.
Kanske finns det någon bärodlare som skulle kunna tänka sig lägga en slant, men dels tror jag att de sällan säljer via nätet och dels brukar denna typen av köpare ej vara motiverade att betala speciellt mycket för ett domännamn. Lycka till!
2019-11-15, 11:50 | #53 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack Kaptenen för din tid och för uppskattat värde
Citat:
|
||
Svara med citat |
2019-11-15, 13:51 | #54 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack själv och trevlig helg!
2019-11-16, 01:46 | #55 | ||
|
|||
Nykomling
|
Intressant tråd.
Elektronik.se |
||
Svara med citat |
2019-11-16, 15:54 | #56 | ||
|
|||
Nykomling
|
Testar en .com-domän, vore kul att höra:
femaleimages . com (utan mellanslag) |
||
Svara med citat |
2019-11-18, 04:14 | #57 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Den här gillar jag. Känns som det även kan passa som ett ”varumärke”.
- Väldigt bra sökvolym. Inredning är hetare än någonsin. Möbler och inredning är stort intresse hos undertecknad också, vad det nu har med saken att göra. - ”Inreda” är reggad i många ändelser, inkl .nu, .com, ..net, .org, .eu, .tv, .fi, .dk Jag skulle säga att denna skulle kunna generera 5000 - 20.000 till en domainer, men betydligt mer till en slutanvändare. En medel-hög xx.xxx eller en lägre xxx.xxx är nog inte helt omöjligt till ett företag.. En toppendomän helt enkelt. Lycka till!
2019-11-18, 13:06 | #58 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Plus: Passar ju utmärkt med ändelsen, dvs ”fråga nu”.
Minus: IDN och att efterfrågan på .nu dalat rejält. Jag gissar att en intresserad domainer kan tänka sig att punga ut 500-2000 kronor. Om någon anser sig behöva namnet till en frågerelaterad webbplats så kan summan förstås bli lite högre. Gissningsvis 2000-10.000 kronor.
2019-11-18, 16:33 | #59 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2019-11-18, 18:48 | #60 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej !Vad schysst !
Har några .se jag undrar om dom kan ha något värde; twittra.se, vrgame.se, kostar.se, spelaffären.se ? Hälsningar gubben Senast redigerad av gubben den 2019-11-18 klockan 18:51 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|