FAQ |
Kalender |
2007-09-24, 18:12 | #51 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag träffade ett par säljare från Posten förra veckan och då frågade jag bland annat om spårbara brev. Svaret jag fick var att det pågår en test/utvärdering av det nu och om det slår väl ut kommer det någon gång under nästa år. De verkade ha insett att de behöver en "produkt" för både e-handlare och privatpersoner (läs tradera med mera) som är billigare än rekat brev/paket.
|
||
Svara med citat |
2007-09-25, 08:23 | #52 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
När det gäller transporter så här så handlar det väl om att man kan förhandla ner priset vid stora volymer, eller har jag fel?
Dustinhome tog 49kr i frakt på mina två kollin jag beställde i våras. Antingen tar dom igen på karusellen vad dom förlorar på gungorna, eller så har dom förhandlat duktigt. För mig hade den frakten kostat minst 400kr. |
|||
Svara med citat |
2007-10-03, 01:40 | #53 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Mycket intressant tjänst. Skulle det vara vanligt post + tilläggstjänst eller tillkommer skrymmande också? |
|||
Svara med citat |
2007-10-03, 10:18 | #54 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-05-09, 10:29 | #55 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gammal tråd jag vet men undrar om någon som har hört nåt mer om tjänsten kommer eller inte?
|
|||
Svara med citat |
2008-05-13, 01:59 | #56 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-05-13, 07:54 | #57 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi kan ju alltid hoppas det kommer INNAN julrushen drar igång men sån tur har man väl ändå inte.. Det är ju POSTEN vi pratar. Haha. snigelfart.
|
|||
Svara med citat |
2008-08-12, 14:26 | #58 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag blev precis uppringd av någon informationssnubbe på Posten som ville informera om nya effektiviseringar dom genomför 17 november, vilket leder till att posten kommer levereras en timme senare än idag (huruvida det är en effektivisering att posten kommer senare kan väl diskuteras). Hur som helst, jag passade på att fråga om varubrev (alltså kolli-id till brev) också, och det visar sig att det är en av förändringarna som genomförs den 17 november.
Tyvärr visste han inget om det kommer medföra högre portoavgifter, men man kan ju ana... Så i tre månader till får vi stå ut med kunder som vill ha dubletter av beställda varor innan den nageln i ögat för oss e-handlare försvinner. |
||
Svara med citat |
2008-08-12, 14:46 | #59 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu ska vi se...
Vi har ett väldigt nära samarbete med Posten och har kontakt med dem veckovis. Den information som vi fått om just varubrev är att de just nu är några få stora aktörer som fungerar som testpiloter. Fungerar det väl ska troligtvis varubrev även finnas för oss andra. DÄREMOT kommer inte det vara den typ av tracking som ni är vana vid med paket. På varubrevets tracking kommer man endast se att man lämnat in paketet, därefter finns ingen tracking. Tycker detta verkar skumt för de flsta av oss vet om man lämnat in eller om Posten hämtat ens brev. Men, men... Detta är den info som vi fick senast igår. |
||
Svara med citat |
2008-08-12, 16:19 | #60 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Då återstår det att se vad Posten hittar på med varubrev. Blir det ingen riktig tracking är det i mina ögon meninglös tjänst.
Redan i våras började posten dela ut posten senare än vanligt. Så om dem kommer senare lägga det ytterliggare med 1h så kommer vi inte få post runt kl 14-15. Kundservice på hög nivå. LOL. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|