FAQ |
Kalender |
2019-11-20, 00:35 | #61 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kul tråd för en rookie som mig!
Har 2 domäner jag skulle vilja höra någons åsikt om. Mincancer . Se Svartafredagen . Se Säkert urusla men min tanke har aldrig varit att tjänat nått direkt utan mer i att ena skapade jag av rent behov och den sistnämnda av att leka o lära |
||
Svara med citat |
2019-11-20, 07:29 | #62 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Hade det varit en .com hade den potentiellt kunnat generera ett miljonbelopp. Just livestream.com gick för sisådär 800.000 kronor för nio år sedan. Tyvärr är engelska ord och termer med ändelsen .nu ganska svårsålda, men nu säger man ju förvisso livestream även på ”svenska”. Livestream.ch såldes 2013 för närmare 25.000 kronor och Livestream.info gick för sisådär 13.000 kronor, samma år. Min bedömning är att nyckelordet är toppen, medan ändelsen inte är den bästa. Till en domainer tippar jag att du kan få mellan 500 - 3000 kronor för denna. Om någon livestream-tjänst hör av sig så bör du nog inte sälja för under 5000 kronor. Det är möjligt att priset kan bli femsiffrigt, med lite förhandling. Lycka till!
2019-11-20, 22:24 | #63 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Snappade Bluetooth.se samt Madrass.se för ett tag sedan. Bluetooth är jag väldigt osäker på?
Madrass.se gillar jag och skulle kunna tänka mig att börja sälja madrasser. Någon som har en vild gissning på värden? /Daniel |
||
Svara med citat |
2019-11-21, 18:31 | #64 | ||
|
|||
Medlem
|
Domän: Credit.se
|
||
Svara med citat |
2019-11-22, 07:08 | #65 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det här är nog en domän som kan vara svårsåld, såvida inte ett företag / tjänst hör av sig som valt att döpa sig till just detta.
Teamplay.com sålde för dryga 15,000 kr år 2004, men .com är ju något helt annat för engelska nyckelfraser. Så jag gissar på 0-500 kronor till en domainer, men kanske fyrasiffrigt till ett företag. Lycka till! Citat:
2019-11-23, 08:28 | #66 | |||
|
||||
Supermoderator
|
- Tagen i .se och .com.
- Relativt låg sökvolym. De flesta större företag och organisationer har ju någon form av pressrum online, men då under deras huvuddomän, tex: https://www.svensktnaringsliv.se/pressrum/ Jag har lite svårt att tänka mig att företag vill skilja sina redan inarbetade varumärken mot en väldigt ”allmängiltig” domän. Det kan nog mest vara kontraproduktivt. Däremot kan de kanske tänkas användas till en tjänst med samlade pressreleaser, eller pressbevakning i allmänhet?! Min gissning är att värdet till en domainer är väldigt begränsat. Nära noll. Men om ett företag/organisation hör av sig tycker jag inte du bör sälja under xxxx kronor. Lycka till! Citat:
2019-11-23, 18:29 | #67 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Sexrelaterade domäner har generellt tappat mycket i värde. Den främsta anledningen är nog att det helt enkelt är betydligt svårare att generera inkomster i den nischen.
Dessutom utgör namnets bindestreck en markant nackdel. Tyvärr tror jag inte denna domän har något direkt värde, men jag hoppas jag har fel. Lycka till!
2019-11-23, 18:47 | #68 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om det är så att företaget har avvecklats så har jag lite svårt att se ett direkt värde i denna domänen.
Att företaget (i så fall) skulle återuppstå känns inte särskilt troligt. Men visst kan man fortfarande generera lite trafik via gamla länkar och folk som inte känner till företagets öde. Det är nog där ”värdet” ligger i så fall. Lycka till! Citat:
2019-11-23, 19:37 | #69 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Tanken att sälja namnet som sådant har kanske aldrig varit på tapeten. Tack för dina tankar i alla fall .. =) . |
|||
Svara med citat |
2019-11-24, 04:33 | #70 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hostel.asia tror jag inte så mycket på (folk vill ju ha med sitt namn på boendet i domännamnet), medan den i plural iaf potentiellt borde ha en viss potential.
Jag hade bokning av hotell som största inkomstkälla i dryga tio år och tyvärr måste jag säga att för små och medelstora aktörer är marknaden så gott som död. Jättar som Hotels, Booking, Agoda, Expedia och Trivago osv har tagit över det mesta. För hostels och budgetboenden är det väl sajter som Hostelsworld som är stora. Dock tror jag Airbnb tagit över mycket av den marknaden. Din domän skulle ju rimligtvis begränsa det geografiska utbudet till Asien. Min gissning är att du skulle kunna få xxxx - xxxxx kronor om något företag hör av sig. Om du säljer till en domainer handlar det nog snarare om sisådär 500 - 3000 kronor. Lycka till!
Svara |
|
|