FAQ |
Kalender |
2007-11-20, 23:21 | #61 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det här kan bara sluta på ett sätt, oavsett om stämningen går igenom eller inte så kommer besökarna alltid se din sida som en kopia.
|
||
Svara med citat |
2007-11-21, 01:22 | #62 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag blir ganska trött på råd och dåd som ges i denna tråd.
Till att börja med blir Lancelot medlem på WN och startar en tråd med ett inlägg som mer eller mindre är en uppenbar lögn förutom att stämningen verkar vara sann. Bara det borde räcka till att kasta ut grabben från WN eller åtminstone mötas av en total tystnad. Vidare så tycker jag att Budera aggerar helt riktigt. Att konkurrera mot Budera genom att bli medlem hos Budera och använda sig av deras forum för att jaga kunder borde vilket företag som helst reagera på och slå till hårt mot. Att driva ett föratag är knappast en lekstuga om man har anställda som är beroende av lön och som ägare av företaget beroende av pengar till hyra, mat osv. Det gäller att slåss för sin överlevnad och osund konkurrens måste man ingripa mot. Sedan så har en 18 åring full rättskapacitet och har fått en mängd rättigheter och skydligheter i och med myndighetsåldern. Det finns ingen som helst anledning civilrättsligt att ha öveseende. Sådant kan brottsdomstolar ägna sig åt. Om man nu har stoppat ner handen i kakburken så får man ta bort den illa kvickt och inte be om betänketid medan man fortsätter rotar runt bland kakorna. Jag kan bara önska Budera lycka till med stämningen och förhoppningsvis kan den domen bli en vägledning för vad som är möjligt och inte möjligt i ett ärende som detta. |
||
Svara med citat |
2007-11-21, 09:32 | #63 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror inte att Budera måste slåss särskilt hårt om brödfödan för att överleva lilla Bazaar1001.
Man behöver inte stämma personer till höger och vänster för att de har gjort något dumt, inte när det är ett sånt uppenbart fall av något han gjort bara för att han är ung och inte vet bättre. Det kan istället slå tillbaka mot Budera, jag tänker då inte besöka Budera mer för jag tycker det är ett dåligt sätt att hantera det på. |
|||
Svara med citat |
2007-11-21, 10:01 | #64 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Samhället har ett skydd för personer som inte kan ta ansvar för sina handlingar etc. De blir omyndigförklarade. Det är klart att de måste agera på något sätt. Det framgår ju inte heller vad de försökt göra innan stämningen. Det kanske bara är jag, men jag har lite svårt att tro att man börjar med en stämning...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-11-21, 10:55 | #65 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jonny: Därför att man inte är mogen fastän man är 18, imho. Man gör många misstag och har mycket kvar att lära innan man ens kan börja bli anpassad till samhället. Jag tycker helt enkelt det är alltför drastiskt att stämma en 18åring på 220.000.
Folk ska inte gå ostraffade men det måste finnas rim och reson i det man gör. Skulle jag ha velat bli stämd på 220.000 för dumheter jag gjorde när jag var 18? Nej, knappast och jag tror inte att jag skulle ha lärt mig rätt och fel på ett bättre sätt om jag hamnat i rättsliga problem än om jag hade lärt mig det genom personer som talat en till rätta och hittat ett straff som varit mera rättfärdigat än en stämning på nästan en kvarts miljon. |
|||
Svara med citat |
2007-11-21, 13:44 | #66 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
htiawe, och när ska man behöva ta ansvar för sina handlingar? Ungdomar lyssnar inte på råd från äldre och tror hellre på saker de läst på Lunar än på vad en medelålders gubbe säger, och ja det är ännu sämre nu än för 20 år sen. Med andra ord, de får lära sig den hårda vägen.
|
|||
Svara med citat |
2007-11-21, 14:08 | #67 | ||
|
|||
Flitig postare
|
De skulle ju kunna få igenom sin stämning, helt eller delvis, och sedan vara lite snälla och stryka det mesta av kraven för lite goodwill.. Att ha fått det svart på vitt att man ska betala några hundra tusen för det man gjort får en nog att tänka lite nästa gång
|
||
Svara med citat |
2008-01-14, 18:49 | #68 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Att få betala några 100 00 kronor får en nog att tänka lite nästa gång sa du? Jag är en person som lär mig när jag blivit tillsagd, och ska inte behöva sättas i en position där både mina studier och privatliv förstörs.
Genom tiden har jag fått många mail, mest troligen från budera, där de svär och skriver att jag är en misslyckad kopia och allt annat. Kritik på den här nivån säger bara en sak, att budera inte heller är mogna. Sen så har 90 % av er som läst det här sagt att det jag skrev i början var en lögn, bara eftersom att budera skriver så. Självklart kommer inte budera stå på min sida! Självklart säger de att de har stämt mig pga att jag ska lära mig, fastän fallet inte är så. Vill man lära någon något talar man med dem och får dem att inse att de har gjort fel. Man gör inte en sån här drastisk sak och förstör hans/hennes liv bara för att de inte ska göra det i fortsättningen. De säger ju klart inte den riktiga anledningen till att de stämmer mig förstår ni väll. Med Vänlig Hälsning Lance |
||
Svara med citat |
2008-01-14, 19:58 | #69 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
är sidan nere?
|
|||
Svara med citat |
2008-01-15, 12:13 | #70 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
2. Jo, du har satt dig själv i den positionen, det är inte Budera eller någon annan som har tvingat dig att skickat mail, kopierat texter/bilder etc. Det kallas att ta ansvar för sina handlingar. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|