FAQ |
Kalender |
2007-03-20, 12:16 | #81 | ||
|
|||
Medlem
|
CTR: 0.14%
CR: 0.28% |
||
Svara med citat |
2007-03-21, 09:58 | #82 | ||
|
|||
Medlem
|
CR inkluderar även leads tror jag.
Den intressanta siffran för oss är antal klick per sale (antal klick delat på antal sales). För mars: Zanox: 20 st, dvs. var 20:e klick blir en sale TD: Omkring 110, dvs. var 110:e klick blir en sale Affiliator: 679 st, dvs. var 679:e klick blir en sale. Så även om det till största del är samma trafik som går till dessa tre och liknande program, så behöver vi skicka 30 gånger så mycket trafik till Affiliator som till Zanox för att få motsvarande resultat. Som sagt, det är inte helt jämförbart, men ändå anmärkningsvärda siffror. Någon fler som kan bidra med statistik? |
||
Svara med citat |
2007-03-21, 10:51 | #83 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Detta beror ju extremt mycket på hur butiken/erbjudandet passar med besökaren
Med min billigast.se har jag tex. TD: Omkring 18, dvs. var 18:e klick blir en sale Edit: Ursäkta mig..... såg inte att detta var "Officiella Affiliator-tråden"... men detta är intresant.. ny tråd kanske? |
|||
Svara med citat |
2007-03-21, 11:25 | #84 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men detta är också själva anledningen till att det är intressant att ta del av mer statistik än bara vår egen. Vi tycker själva att vår trafik borde passa in bra på butikerna hos Affiliator och därför försöker vi förstå varför så inte är fallet. |
||
Svara med citat |
2007-03-21, 13:58 | #85 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Att jämföra siffror mellan olika program är otroligt svårt. Även om en butik erbjuder samma produkter så spelar butikernas uppbyggnad, varumärke, villkor osv mycket stor del i resultatet av annonseringen. Jag ser detta väldigt tydligt bland våra program där conversion ratio kan variera väldigt mycket från program till program och minst lika mycket från affiliate till affiliate. MVH Jimmie |
|||
Svara med citat |
2007-04-15, 13:59 | #86 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag har ett konto som står i min pappas namn, med hans godkännande, eftersom jag inte är myndig. Nu har jag dock fyllt 16 och ska starta upp en enskild firma. Mina frågor är: - Går det att ha ett konto som står i firmans namn? Eftersom firman inte är en juridisk person, utan jag, så ägs kontot då inte av en myndig person. Är undantag möjliga? - Om det inte går, går det då att ha kvar kontot i pappas namn men göra utbetalningarna till firman? - Går det att behålla samma konto så att man slipper byta annonskod? Mvh, Antepante91 |
||
Svara med citat |
2007-04-17, 16:07 | #87 | |||
|
||||
Medlem
|
Vet inte om ni tänkt på det men antagligen så.. Så märkte jag detta i det senaste mailet man fick.
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-04-24, 00:54 | #88 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har haft lite problem med Affiliator och har också haft problem med att få kontakt med deras support.
Problemet ligger i att jag fick en utbetalning utan att ha angett några utbetalningsuppgifter. Pengarna försvann alltså från mitt Affiliator-konto och kom alltså inte till något bankkonto. Hörde av mig till supporten direkt efter detta, men har fortfarande inte fått något svar. Tänkte därför att jag skulle lägga in en tråd här och höra om det är någon som har några erfarenheter av att få sådana här problem lösta. Tack på förhand! |
||
Svara med citat |
2007-04-24, 11:06 | #89 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Inga pengar betalas ut till något svar hål utan dom ligger under statistik/utbetalningar markerade som "Under utbetalning" tills du kontaktar oss och ger oss korrekta bankuppgifter. MVH Jimmie |
|||
Svara med citat |
2007-04-27, 11:10 | #90 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skriver det här, så kanske det uppmärksammas lite mer:
Det vore bra om ni la till en "Supportärenden"-funktion även till annonsörerna. Känns bekvämare så, istället för att skicka mail till er och inte veta när och om ni har läst det. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|