FAQ |
Kalender |
2019-11-30, 08:17 | #81 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Felpost...
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2019-11-30 klockan 08:25 Anledning: knas |
|||
Svara med citat |
2019-11-30, 08:22 | #82 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Mincancer tror jag blir svårsåld. Väldigt många människor drabbas av denna hemska sjukdom, men att någon skulle köpa domänen för att blogga om sin sjukdom ser jag som lite långsökt. De flesta använder nog hellre en positivare titel. Jag uppskattar värdet till mellan 0 - 500 kronor.
Jag tror mer på att du bygger och jobbar vidare med det befintliga forumet. Det finns nog många cancersjuka som har behov att prata med andra med samma sjukdom. Svartafredagen är ju högaktuell och den tror jag lite mer på. ”Svartfredag” är reggad i .se och .com. En ev domainer tror jag inte är beredd att betala mer än några hundralappar, men om ett företag hör av sig kan summan kanske hamna på några tusen. Lycka till! Citat:
2019-11-30, 18:02 | #83 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej.
2 domäner jag skulle vilja höra lite om . Bagaget - se bibliotekarie -se |
||
Svara med citat |
2019-11-30, 19:56 | #84 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för att du tar dig tid och hjälper oss andra med värdering !
Undrar om kostar.se och sportaffären.se , skulle kunna vara värda ngt ? Hälsningar gubben |
||
Svara med citat |
2019-12-01, 22:28 | #85 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
snusguide (punk) se
blackfridayrabatt (punkt) se Har väldigt många liknande "blackfridayrabatt" domäner, kan de ge något tro? |
||
Svara med citat |
2019-12-05, 08:12 | #86 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag börjar med bluetooth.se:
Jag börjar med att påpeka att Bluetooth är ett registrerat varumärke, men vad jag kan se verkar inte Bluetooth SIG, Inc processa beträffande domännamn innehållande termen ”bluetooth”. I varje fall inte i nuläget. Namnet har hög sökvolym och är reggat i hundratals toppdomäner. Däremot har liknande försäljningar inte inbringat så mycket. Förmodligen för att användningsområdet för domänen är ganska begränsat: - Bluetooth.co.uk: ca 40.000 kronor (2011) - Bluetooth.io; ca 3000 kronor (2018) - Bluetooth.tv: ca 2000 kronor (2007) - Bluetooth.ai: ca 1000 kronor (2019) - Bluetooth.us: ca 800 kronor (2012) Samtliga dessa är till salu, förutom .tv som faktiskt köptes av Bluetooth.com Jag gissar att domänen kan inbringa 200 - 2000 kronor om såld till en domainer och kanske lite mer om någon slutanvändare hör av sig. Lycka till!
2019-12-07, 06:36 | #87 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Madrass.se känns spontant som en domän som förr om åren skulle haft potential att gå för en fin summa på Tradera etc. Tyvärr har efterfrågan på EMD minskat, även bra sådana.
- Även reggad i .com, .nu, .org och .info. - Helt ok sökvolym. Närmare 10.000 i månaden. - Stor marknad och potential. 99,999% av svenskarna torde ju sova på en madrass. Jag gissar att en intresserad domainer kan vara beredd att lägga sisådär 2000 - 6000 kronor för denna. Ett intresserat företag i branschen tror jag mycket väl tänkas bjuda ett femsiffrigt belopp. Lycka till!
2019-12-08, 08:22 | #88 | ||
|
|||
Nykomling
|
skadeförsäkringar.se
|
||
Svara med citat |
2019-12-08, 11:47 | #89 | ||
|
|||