Citat:
Ursprungligen postat av daniel_
Man kan inte resonera så som du gör. Jag är just nu kund hos 7 olika svenska webbhotell och Binero är på förstaplats när det gäller krångel. Det är genomgående från själva hostingen till administrationen. De har växt för fort och har inte kompetens att hantera den kundmängd de nu har. Även om man kan tycka att det är lite att betala en hundring i månaden så ska man veta att man kan få mycket bättre service än Binero för den hundringen.
Visst hade jag gärna flyttat. Men sitter man med ca. 300 domännamn och xx-antal webbplatser där så är det ju inte något man gör i en handvändning.
|
Binero kanske ligger på förstaplats just nu, men hur var det för ungefär ett år sen? Om du är kund hos sju olika webbhotell så är väl chansen ganska stor att du också är kund hos t.ex. Loopia? Kan i så fall tänka mig att likvärdiga tankegångar cirkulerade om Loopia då i så fall.
Man kan säkert få bättre service någon annanstans för den hundringen, men jag vet inte om jag personligen hade vågat bygga upp en verksamhet där allting hänger på att t.ex. min e-post fungerar baserat på en e-postlösning genom t.ex. Binero. I det läget bör man nog satsa på något eget dedikerat för det ändamålet.
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Det som händer webbhotell är långt ifrån en slump, ett webbhotell börjar inte få problem pga. helt oförutsedda händelser, webbhotell kan göra väldigt mycket för att undvika framtida problem, och det är faktiskt väldigt stor skillnad mellan olika webbhotell hur man har byggt upp saker och vilken kunskap man har inom företaget, och hur mycket kunskap som ligger helt externt på tredjeparts företag som man är helt beroende av. Detta säger jag inte för att kritisera något webbhotell utan för att alla webbhotell inte ska anses vara lika sårbara och anses vara av samma virke som kommer att drabbas av samma öde förr eller senare.
|
Klart man kan göra väldigt mycket i förebyggande syften, men att säga att inga problem uppstår p.g.a. oförutsedda händelser är inget jag håller med om. Problem kan drabba vem som helst oavsett hur mycket man jobbar med förebyggande åtgärder och hur hög kompetens man än besitter.
Kompetens kan däremot givetvis skilja sig, men jag tycker inte det är särskilt rättvist i det här fallet och skylla på att Binero inte har kompetens om problemen som de har och har haft bl.a. beror på buggar firmware som de fått från sin leverantör av lagringslösningen de använder. Det är oftast inget som man själv direkt kan förutse.
Men ska man se det från kundens perspektiv så är det ju inget som kunden ska behöva tänka på eller ta hänsyn till.
Oavsett vad så är det tråkigt för alla drabbade.