Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Binero nere igen?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-03-26, 22:56 #81
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2005
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar

Reg.datum: May 2005
Jag har 99,89% upptid de senaste 6 månaderna hos Glesys. 4h 50m på 6 månader (spritt på 12 gånger) tycker jag är OK.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-26, 23:05 #82
gpsteknik gpsteknik är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2013
gpsteknik gpsteknik är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2013
Standard jämfört med:

Citat:
Ursprungligen postat av Jim_Westergren Visa inlägg
Jag har 99,89% upptid de senaste 6 månaderna hos Glesys. 4h 50m på 6 månader (spritt på 12 gånger) tycker jag är OK.
jämför det med BINERO som haft 40 drift störningar
sedan 15-jan-2013.
gpsteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-26, 23:12 #83
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danieloss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av gpsteknik Visa inlägg
jämför det med BINERO som haft 40 drift störningar
sedan 15-jan-2013.
Går dock inte att jämföra shared hosting på Binero med vps/dedikerad server på Glesys
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-26, 23:46 #84
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av KryptoniT Visa inlägg
Jag har inte sagt att man får något bättre automatiskt om man betalar mer. Men om t.ex. e-posten är en väldigt viktig och kritisk del av verksamheten bör man kanske kika på andra lösningar som förmodligen kostar lite mer än att köra det genom ett webbhotell som t.ex. Binero för runt en hundralapp i månaden.

Om man tittar historiskt sett så har det visat sig vara en dålig idé. Det här är bara ännu ett exempel.
Man kan inte resonera så som du gör. Jag är just nu kund hos 7 olika svenska webbhotell och Binero är på förstaplats när det gäller krångel. Det är genomgående från själva hostingen till administrationen. De har växt för fort och har inte kompetens att hantera den kundmängd de nu har. Även om man kan tycka att det är lite att betala en hundring i månaden så ska man veta att man kan få mycket bättre service än Binero för den hundringen.

Visst hade jag gärna flyttat. Men sitter man med ca. 300 domännamn och xx-antal webbplatser där så är det ju inte något man gör i en handvändning.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-27, 00:00 #85
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
och byter ni till ett annat webbhotell så är det troligtvis bara en tidsfråga innan något drabbar det hotellet.
Det som händer webbhotell är långt ifrån en slump, ett webbhotell börjar inte få problem pga. helt oförutsedda händelser, webbhotell kan göra väldigt mycket för att undvika framtida problem, och det är faktiskt väldigt stor skillnad mellan olika webbhotell hur man har byggt upp saker och vilken kunskap man har inom företaget, och hur mycket kunskap som ligger helt externt på tredjeparts företag som man är helt beroende av. Detta säger jag inte för att kritisera något webbhotell utan för att alla webbhotell inte ska anses vara lika sårbara och anses vara av samma virke som kommer att drabbas av samma öde förr eller senare.

Senast redigerad av Danielos den 2013-03-27 klockan 00:07
Oläst 2013-03-27, 02:02 #86
KryptoniTs avatar
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
KryptoniTs avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_ Visa inlägg
Man kan inte resonera så som du gör. Jag är just nu kund hos 7 olika svenska webbhotell och Binero är på förstaplats när det gäller krångel. Det är genomgående från själva hostingen till administrationen. De har växt för fort och har inte kompetens att hantera den kundmängd de nu har. Även om man kan tycka att det är lite att betala en hundring i månaden så ska man veta att man kan få mycket bättre service än Binero för den hundringen.

Visst hade jag gärna flyttat. Men sitter man med ca. 300 domännamn och xx-antal webbplatser där så är det ju inte något man gör i en handvändning.
Binero kanske ligger på förstaplats just nu, men hur var det för ungefär ett år sen? Om du är kund hos sju olika webbhotell så är väl chansen ganska stor att du också är kund hos t.ex. Loopia? Kan i så fall tänka mig att likvärdiga tankegångar cirkulerade om Loopia då i så fall.

Man kan säkert få bättre service någon annanstans för den hundringen, men jag vet inte om jag personligen hade vågat bygga upp en verksamhet där allting hänger på att t.ex. min e-post fungerar baserat på en e-postlösning genom t.ex. Binero. I det läget bör man nog satsa på något eget dedikerat för det ändamålet.

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Det som händer webbhotell är långt ifrån en slump, ett webbhotell börjar inte få problem pga. helt oförutsedda händelser, webbhotell kan göra väldigt mycket för att undvika framtida problem, och det är faktiskt väldigt stor skillnad mellan olika webbhotell hur man har byggt upp saker och vilken kunskap man har inom företaget, och hur mycket kunskap som ligger helt externt på tredjeparts företag som man är helt beroende av. Detta säger jag inte för att kritisera något webbhotell utan för att alla webbhotell inte ska anses vara lika sårbara och anses vara av samma virke som kommer att drabbas av samma öde förr eller senare.
Klart man kan göra väldigt mycket i förebyggande syften, men att säga att inga problem uppstår p.g.a. oförutsedda händelser är inget jag håller med om. Problem kan drabba vem som helst oavsett hur mycket man jobbar med förebyggande åtgärder och hur hög kompetens man än besitter.

Kompetens kan däremot givetvis skilja sig, men jag tycker inte det är särskilt rättvist i det här fallet och skylla på att Binero inte har kompetens om problemen som de har och har haft bl.a. beror på buggar firmware som de fått från sin leverantör av lagringslösningen de använder. Det är oftast inget som man själv direkt kan förutse.

Men ska man se det från kundens perspektiv så är det ju inget som kunden ska behöva tänka på eller ta hänsyn till.

Oavsett vad så är det tråkigt för alla drabbade.

Senast redigerad av KryptoniT den 2013-03-27 klockan 02:08
KryptoniT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-27, 02:19 #87
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jag håller med, den dagen du själv blir för stor för ditt eget bästa så tror jag inte du skiljer dig så mycket från dessa damer och herrar!
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-27, 10:11 #88
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu Visa inlägg
Jag håller med, den dagen du själv blir för stor för ditt eget bästa så tror jag inte du skiljer dig så mycket från dessa damer och herrar!
Det kanske inte framgick tydligt nog, jag talar om alla webbhotell generellt.
Oläst 2013-03-27, 10:16 #89
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Klart man kan göra väldigt mycket i förebyggande syften, men att säga att inga problem uppstår p.g.a. oförutsedda händelser är inget jag håller med om.
Självklart inte, men det jag menar är de flesta, speciellt fundamentala byggfel. Det jag reagerade på var ju att du sa att alla webbhotell är lika bra/dåliga och samma sak kommer hända på alla för eller senare.

Citat:
Kompetens kan däremot givetvis skilja sig, men jag tycker inte det är särskilt rättvist i det här fallet och skylla på att Binero inte har kompetens om problemen som de har och har haft bl.a. beror på buggar firmware som de fått från sin leverantör av lagringslösningen de använder. Det är oftast inget som man själv direkt kan förutse.
Fast jag pekade inte specifikt på Binero som jag skrev, jag talade generellt om alla webbhotell. Jag överlämnar helt åt alla som själva får avgöra huruvida något stämmer in på Binero eller inte.
Citat:
Detta säger jag inte för att kritisera något webbhotell utan för att alla webbhotell inte ska anses vara lika sårbara och anses vara av samma virke som kommer att drabbas av samma öde förr eller senare.

Senast redigerad av Danielos den 2013-03-27 klockan 10:28
Oläst 2013-03-27, 11:05 #90
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2011
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2011
Binero är nu snabbare än någonsin förut..
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017