FAQ |
Kalender |
2012-04-22, 21:50 | #81 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Senast redigerad av Westman den 2012-04-22 klockan 21:52 |
|||
Svara med citat |
2012-04-22, 22:12 | #82 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2012-04-22, 22:24 | #83 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
När lagstiftaren kräver, för att envarsgripande skall vara möjligt, bar gärning så betyder det att man lekmannamässigt måste kunna konstatera att ett brott begåtts. Det kan man inte göra enbart genom att någon inte uppvisar biljett, såvida inte lagen stipulerar en skyldighet att uppvisa biljett. En polis däremot kan i detta läge använda sig av misstanken om att ett brott begåtts för att vidta tvångsåtgärder, men det kan inte envar...
2012-04-22, 23:33 | #84 | |||
|
||||
|
Citat:
Senast redigerad av Westman den 2012-04-22 klockan 23:36 |
|||
Svara med citat |
2012-04-22, 23:40 | #85 | ||
|
|||
|
Nej då det saknar lagstöd att kunna kräva någon att visa upp det, så du kan vägra utan begå ett brott. Bara för du hävdar att du jobbat med det flera år? Jobbat genom bryta mot lagen i flera år låter det då som.
|
||
Svara med citat |
2012-04-22, 23:53 | #86 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2012-04-23, 03:06 | #87 | |||
|
||||
|
Citat:
Visseligen kanske jag inte talar öppet i samma mån som Partik men jag kan mycket väl tycka eller hålla med han i många fall. JAG TYCKER DE GÖR FEL, frågan är svarad utan att evolvera mer och himla med ögon eller text. Sen kan folket som gör sitt "jobb" självklart tycka annat då dem möjligen har fått en uppgift som stor del av folket tycker sticker i ögonen "uppenbarligen, annars hade vi inte haft den här tråden". Då de inte utför sin uppgift på ett snyggt eller mänskligt sätt "brotta ner, tvinga någon till nått som den inte vill, göra den fysiskt/psykiskt illa, göra narr av en". Sen om det är bedrägligt beteende, ge dagsböter i X dagar mm väger jag inte mycket vikt i då summar är 30kr eller vad V-trafik har i taxa. Ush. |
|||
Svara med citat |
2012-04-23, 06:56 | #88 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det krävs uppsåt för bedrägligt beteende. Att tappa biljetten eller ha glömt sin månadsbiljett hemma är inte bedrägligt beteende.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2012-04-23, 08:50 | #89 | |||
|
||||
|
Citat:
Sen så i det här specifika fallet så är jag rätt övertygad om att Västtrafik kommer att bli tvingade att göra en pudel och säga att kontrollanterna gjorde fel, precis som en del andra har fått lov att göra, trots att kontrollanterna har agerat helt enligt gällande lagar och förordningar. |
|||
Svara med citat |
2012-04-23, 08:56 | #90 | |||
|
||||
|
Citat:
Om det hade saknat lagstöd så hade väl ändå någon åtalat alla bolag som arbetar utifrån lagrummet om bedrägligt beteende? Eller nej, för du förutsätter ju att alla inom rättsväsendet etc. är korrumperade... Jag har aldrig blivit åtalad eller ens misstänkt för något brott när jag eller någon av mina anställda använde lagrummet och polis var med när vi utbildade min personal. De borde väl ha sagt något som motsade det här och inte instämt med det vi lärde ut? Eller nej, för du förutsätter ju att alla inom rättsväsendet etc. är korrumperade... Igen. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|