Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Crystone - erfarenheter??

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-01-20, 09:32 #81
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2013
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Kenan:
Öh, vaddå "alla e-mail borta"? Det låter helt otroligt om Crystone skulle sumpa din
mailbox 2 ggr inom loppet av en månad..

Det är inte så att du har nån enhet du glömt av som kör POP3 och rensar servern och
dina andra enheter med IMAP därmed rensas?
Jag använder mig av webbmail, och när jag loggade in igår så var allt borta. Hela mailfliken för den domänen.

Måste ha varit lite otydlig, det var ej inom loppet av en månad utan inom loppet av några månader.

Jag har ingen aning, jag har bara skapat ett vanligt webbmailkonto och dom ska vara kvar där så länge jag inte tar bort dom enligt supporten.

Citat:
Ursprungligen postat av oderland Visa inlägg
Även om så är fallet så borde det finnas möjlighet att rulla tillbaka en backup.
Det hoppas jag, sist gick det inte så bra

Citat:
Hi,
I'm sorry I was unable to restore your emails from our backup.

Ticket Details
Ticket ID: TPW-849-66094
Department: Crystone Teknik
Type: Issue
Status: Closed
Priority: High

Support Center: http://support.onlinegroup.com/index.php?/Crystone
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-20, 09:46 #82
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
Flitig postare
Frebjos avatar

Hej,

Har kollat i din webmail nu och där finns det ett flertal sidor med e-post, vi har även kollat direkt på mailservern och även där finns mail. Kolla mailet jag skickade till dig nu.

Mvh, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-20, 10:05 #83
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hej,

Har kollat i din webmail nu och där finns det ett flertal sidor med e-post, vi har även kollat direkt på mailservern och även där finns mail. Kolla mailet jag skickade till dig nu.

Mvh, Fredrik
Hej.

Yes, nu är de tillbaka, tack. Igår var den borta dock, om ni sparar era chattloggar så kan du se att er support bekräftar det igår. Den försvann för några dagar sen.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-20, 10:18 #84
Frebjos avatar
Flitig postare

Flitig postare
Frebjos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kenan Visa inlägg
Hej.

Yes, nu är de tillbaka, tack. Igår var den borta dock, om ni sparar era chattloggar så kan du se att er support bekräftar det igår. Den försvann för några dagar sen.
Vi ska kika igenom vad som hänt där, har aldrig sett någon kund som upplevt samma problem. Skön att det inte var något problem iaf! Hojta till om du undrar över något annat!
Oläst 2014-02-04, 10:40 #85
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Supermoderator
Ingos avatar

Kan berätta en liten händelse som utreds av Crystone och det var när jag var inne på min webbmail så var alla mail som jag sänt borta.

Efter att ha pratat med supporten så menar man att det är en bugg i programvaran och att jag antagligen aldrig mer kommer få se mailen.

Så en varning kan utfärdas för att för tillfället använda sig av Crystone och deras webbmail tills dess att man åtgärdat samtliga fel och brister, kanske till dess att deras kontrollpanel kommer som borde vara inom en väldigt snar framtid då man påtalat detta tidigare.

Antingen har jag haft sådan otur med Crystone eller så är det vanliga problem som ständigt förekommer.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-04, 10:47 #86
Frebjos avatar
Flitig postare

Flitig postare
Frebjos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ingo Visa inlägg
Kan berätta en liten händelse som utreds av Crystone och det var när jag var inne på min webbmail så var alla mail som jag sänt borta.

Efter att ha pratat med supporten så menar man att det är en bugg i programvaran och att jag antagligen aldrig mer kommer få se mailen.

Så en varning kan utfärdas för att för tillfället använda sig av Crystone och deras webbmail tills dess att man åtgärdat samtliga fel och brister, kanske till dess att deras kontrollpanel kommer som borde vara inom en väldigt snar framtid då man påtalat detta tidigare.

Antingen har jag haft sådan otur med Crystone eller så är det vanliga problem som ständigt förekommer.
Hej,

Som jag förklarade via vår tidigare mailkonversation så är problemet identifierat sedan tidigare. Vår teknikavdelning har gjort vad dom kan för att lösa det och jobbar nu med Parallels för att lösa det. Detta löses genom att manuellt klicka sig in på mappar via webmailen eller koppla upp sig via en e-postklient , alternativt använda vår nya webmail där problemet inte finns.

Med vänlig hälsning, Fredrik
Oläst 2014-02-04, 10:54 #87
Ingos avatar
Supermoderator

Supermoderator
Ingos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hej,

Som jag förklarade via vår tidigare mailkonversation så är problemet identifierat sedan tidigare. Vår teknikavdelning har gjort vad dom kan för att lösa det och jobbar nu med Parallels för att lösa det. Detta löses genom att manuellt klicka sig in på mappar via webmailen eller koppla upp sig via en e-postklient , alternativt använda vår nya webmail där problemet inte finns.

Med vänlig hälsning, Fredrik
Men även i den nya webbmailen så FINNS problemet kvar, det finns BARA 2 mail som jag har sänt kvar, resten är som sagt BORTA.

Sedan är det synd om supportpersonalen som man ringer i helgen som beklagar att man fått vänta i 30 minuter, det är inte deras fel att man inte har tillräckligt med resurser inom Crystone.

Så innan man försvarar saker som är fel så är det bättre att gå till botten med problemen och åtgärda dessa, istället för att misstro sina kunder.

Under tiden jag varit kund har jag tagit upp följande:
-Brister kring supporten såväl teknisk kunskap som väntetid.
-Faktureringen kring domännamn
-E-post problem
-Fel priser för domän kampanj
osv

Men visst, jag kan sända kontonr till er ;-)

Senast redigerad av Ingo den 2014-02-04 klockan 11:07
Oläst 2014-02-13, 20:24 #88
Ingos avatar
Supermoderator

Supermoderator
Ingos avatar

Pinsamheterna fortsätter tyvärr hos Crystone. Provade att registrera en domän och betalningen gick igenom och allt verkade fri och fröjd. Men domänen har dock inte blivit registrerad och att få tag i någon svensk språk person har jag insett blivit helt omöjlig, satt i 28 minuter innan svar och då svarade en engelsktalande person (sk indisk engelska) som inte alls förstod.

Vad gäller de borttappade mailen som jag påtalat förrut så har jag ännu ej fått svar vad som har hänt med dessa. Men de ska få den tid de behöver och utreda det förstås ;-), när alla blivit friska förstås.

Senast redigerad av Ingo den 2014-02-13 klockan 20:36
Oläst 2014-02-13, 20:42 #89
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
När det gäller domänen så kan det vara så att du inte angav ditt personnummer vid beställningen av en .se- eller .nu-domän? I så fall går det inte igenom.
Oläst 2014-02-13, 20:59 #90
Ingos avatar
Supermoderator

Supermoderator
Ingos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
När det gäller domänen så kan det vara så att du inte angav ditt personnummer vid beställningen av en .se- eller .nu-domän? I så fall går det inte igenom.
Ja jag informationen av Fredrik. Det märkliga är att det då inte kommer något meddelande om detta utan bara att betalningen är klar. En annan sak är, varför jag ska fylla i mitt personnummer på nytt varje gång jag reg en domän när jag beställer genom kontrollpanelen.

Men, men allt ska inte vara logiskt.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017