Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hålla koll på domäner, program/tjänst

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-12, 08:46 #1
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
Standard Hålla koll på domäner, program/tjänst

Hej!

Vad använder du för att hålla koll på dina domäner? Att kolla utgående domäner så att du inte missar att förnya.

Program eller tjänst. Kör Mac.

Jag skulle vilja ha något som kan skicka epost om domäner som är näst i tur att förnyas.

Jag vet redan om Domainz/Domaintower. Det kommer förmodligen att bli en tjänst som man betalar per månad där, samt att nu är det bara begränsat till 100 st domäner nu. Jag vill kunna betala en engångssumma istället.

Har även kikat på Domainer för Mac, fast jag gillade inte det. Det var bara notiser genom iCal när domäner är på väg att gå ut.
DavidEW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-12, 09:11 #2
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
Citat:
Ursprungligen postat av DavidEW Visa inlägg
Hej!

Vad använder du för att hålla koll på dina domäner? Att kolla utgående domäner så att du inte missar att förnya.

Program eller tjänst. Kör Mac.

Jag skulle vilja ha något som kan skicka epost om domäner som är näst i tur att förnyas.

Jag vet redan om Domainz/Domaintower. Det kommer förmodligen att bli en tjänst som man betalar per månad där, samt att nu är det bara begränsat till 100 st domäner nu. Jag vill kunna betala en engångssumma istället.

Har även kikat på Domainer för Mac, fast jag gillade inte det. Det var bara notiser genom iCal när domäner är på väg att gå ut.
Watch My Domains Pro kör jag - Domainpunch.com
Riktigt bra och supporterar alla TLD's med whois servrar, vilket lär vara 95%.

Skickar förvisso inte epost. Men du kan ha portföljen sorterad på expiry dates t.ex.
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-12, 09:36 #3
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av DavidEW Visa inlägg
Hej!

Vad använder du för att hålla koll på dina domäner? Att kolla utgående domäner så att du inte missar att förnya.

Program eller tjänst. Kör Mac.

Jag skulle vilja ha något som kan skicka epost om domäner som är näst i tur att förnyas.

Jag vet redan om Domainz/Domaintower. Det kommer förmodligen att bli en tjänst som man betalar per månad där, samt att nu är det bara begränsat till 100 st domäner nu. Jag vill kunna betala en engångssumma istället.

Har även kikat på Domainer för Mac, fast jag gillade inte det. Det var bara notiser genom iCal när domäner är på väg att gå ut.

Hej David, skicka mig ett PM här på Wn eller på domaintower med ditt username så löser vi limiten för dig, vi kan säkert göra något mer också

Ps, limiten är bara under beta, vi lanserar mycket snart alla medlemsplaner med tillhörande priser.

Det kommer att finnas ett gratiskonto med, dock begränsat i jämförelse med dom betalda alternativen.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-21, 10:41 #4
Tomping Tomping är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 6
Tomping Tomping är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 6
När jag kollar min domän så står det expires och ett datum men när jag kikar på min hemsidas domännamn så finns där ingen information?
Måste jag hålla kollen själv eller kommer det bara ett inbetalningskort för ett nytt år?
Till saken hör att jag blev lite lurad av comitnet vs yelow register att köpa det domännamnet men vad jag då inte visste var att dom registrerade den på sig själva...

Jo jag är grön på det här men "alla barn i början"
Tomping är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-21, 10:48 #5
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
Citat:
Ursprungligen postat av Tomping Visa inlägg
När jag kollar min domän så står det expires och ett datum men när jag kikar på min hemsidas domännamn så finns där ingen information?
Måste jag hålla kollen själv eller kommer det bara ett inbetalningskort för ett nytt år?
Till saken hör att jag blev lite lurad av comitnet vs yelow register att köpa det domännamnet men vad jag då inte visste var att dom registrerade den på sig själva...

Jo jag är grön på det här men "alla barn i början"
Vart ligger ditt domännamn? Vem har det idag? Vill du inte skriva ut namnet kan du skicka via Privat Meddelande.

Vanligt är att de skickar automatiskt ut en faktura när det är dags att betala. Oftast så att man ser den i sin kontrollpanel där man loggar in.


Om detta företag har lurat dig och köpt namnet via sig själv för att sedan fakturera dig ett högre pris, då tycker jag att du ska försöka att föra över namnet till dig själv. Annars finns risken att du förlorar namnet om företaget går i konkurs eller liknande. Om ni inte har några speciella avtal?
DavidEW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-21, 10:52 #6
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Citat:
Ursprungligen postat av Tomping Visa inlägg
När jag kollar min domän så står det expires och ett datum men när jag kikar på min hemsidas domännamn så finns där ingen information?
Måste jag hålla kollen själv eller kommer det bara ett inbetalningskort för ett nytt år?
Till saken hör att jag blev lite lurad av comitnet vs yelow register att köpa det domännamnet men vad jag då inte visste var att dom registrerade den på sig själva...

Jo jag är grön på det här men "alla barn i början"
Jag vet inte exakt vad du menar med din första mening, men domännamnet som jag antar du hänvisar till utgår 2014-04-20. Precis som du säger ser det även ut som det är registrerat på Comitnet/Yellow Register (Bluff-företaget). Du bör ringa dem och överföra domännamnet till dig samt försöka flytta ditt domännamn till en annan registrar (Loopia, Binero, City Network eller annan seriös aktör). Du bör även ladda ner din webbplats i HTML-format så att du har en egen kopia om Yellow Register skulle jävlas med dig.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-21, 11:32 #7
Tomping Tomping är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 6
Tomping Tomping är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 6
Jo jag menar att jag har en hemsida som com/yello äger domännamnet till.
Men så köpte jag en egen domän som jag har pekad till hemsidan.
När jag söker på domännamnen på www.domanregister.se så står det ju längst till höger whois och när jag klickar på den så kommer det fram en massa info men på domänen som com/yello har så finns ingen info??
Tomping är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-21, 11:36 #8
Tomping Tomping är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 6
Tomping Tomping är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 6
Jo jag skäms inte för mig
www.taks.se är den som jag själv köpte för en tid sedan och
www.tanderssonkonstsmide.com har com/yello registrerat sig på fastän dom sa att det var jag som köpte den.
Tomping är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-21, 12:14 #9
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Citat:
Ursprungligen postat av Tomping Visa inlägg
Jo jag skäms inte för mig
www.taks.se är den som jag själv köpte för en tid sedan och
www.tanderssonkonstsmide.com har com/yello registrerat sig på fastän dom sa att det var jag som köpte den.
Deras sida verkar ha vissa brister.

Du kan se det här:
http://whoisip.se/index.php?domain=t...konstsmide.com
Citat:
CREATED: 2001-04-20
UPDATED: 2013-01-21
EXPIRES: 2014-04-20
Min rekommendation är att du försöker klippa alla band till Yellow Register/Comitnet. Ladda ner din webbplats, skaffa eget webbhotell och använd ditt nya domännamn.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-21, 12:32 #10
Tomping Tomping är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 6
Tomping Tomping är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 6
Jo jag skulle spara en slant på det men hur laddar jag ner sidan med alla undersidor?
Nu kanske tråden spårar lite? det ber jag om ursäkt för i så fall.....
Tomping är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017