FAQ |
Kalender |
2010-03-22, 19:03 | #1 | ||
|
|||
Banned
|
Har en XMTML-/CSS-mall som jag har ändrat bl.a texten å lagt till lite nya bilder iDreamweaver ¨å sen sparat som index.html.
Skulle ladda upp index-filen + bilderna i index-filen m FileZilla via FTP på den helt nya domänen igår - "uploaded successfully" stod det - MEN när jag öppnade sidan på nätet var det BARA den svarta texten på vit bakgrund - inga bilder mm. Hur rättar jag till så att även dom kommer med eller gör jag helt galet?? Tacksam för hjälp, råd å tips! / Hobbywebbisen |
||
Svara med citat |
2010-03-22, 20:27 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2010-03-29, 21:40 | #3 | ||
|
|||
Banned
|
Har gjort klart resp .html-fils-sida i XHTML-mappen - så resp layout är klar att ladda upp via FTP.
" Style-filen" i CSS-mappen ska den oxå redigeras?? |
||
Svara med citat |
2010-03-29, 22:44 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad står det för sökvägar i HTML-filen (till exempelvis CSS)?
|
||
Svara med citat |
2010-03-29, 23:01 | #5 | ||
|
|||
Banned
|
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <title>Välkommen till Scendragets hemsida</title> <link href="css/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <style type="text/css"> <!-- .style1 { color: #FFFFFF; font-family: "Comic Sans MS"; } .style2 { font-family: "Comic Sans MS"; font-size: 36px; color: #FFFFFF; } --> </style> </head> |
||
Svara med citat |
2010-03-29, 23:02 | #6 | ||
|
|||
Banned
|
var det det här som du menade??
|
||
Svara med citat |
2010-03-29, 23:08 | #7 | ||
|
|||
Banned
|
Yuipeeee - har löst det!
Jag min "klant" hade u inte laddat upp den rätta css-filen i css-mappen! Så kan det gå! |
||
Svara med citat |
2010-03-29, 23:39 | #8 | ||
|
|||
Banned
|
Har bara ett krux - startsidan hittar inte aktuellt.html när jag trycker på startsidans länk "Aktuellt" - feli koden nedan eller?
</head> <body> <div id="header-in"> <div class="nav-bar"> <ul> <li><a class="current">START</a></li> <li> <a href="om scendraget.html">scendraget</a></li> <li><a href="aktuellt.html">AKTUELLT</a></li> <li></li> <li class="last"><a href="kontakt.html">KONTAKT</a></li> </ul> </div> |
||
Svara med citat |
2010-03-30, 00:10 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vilken adress kommer den till då?
Vad heter filen? Ä'r den uppladdad? Samma stavning med stora och små bokstäver? Funkar det från andra sidor? Är det då samma kod som startsidan? |
||
Svara med citat |
2010-03-30, 00:27 | #10 | ||
|
|||
Banned
|
när jag är inne i XTTML-mappen å har sparar länken till AKTUELLT = aktuellt.html funkar det men när jag laddar upp sidan på nätet hittar INGEN av sidorna i menyn Aktuellt-sidan!
Filen/sid-filen har jag döpt till aktuellt.html! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|