FAQ |
Kalender |
2003-10-15, 04:43 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
parentes.com
parentes.org parentes.net parentes.nu |
||
Svara med citat |
2003-10-15, 15:10 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad är parentes?
|
|||
Svara med citat |
2003-10-15, 16:31 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
(...) <- Det är en parentes. Hade för mig att det stavades parantes men enligt Svenska Akademin har jag fel.
|
||
Svara med citat |
2003-10-15, 16:39 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vi vet säkert alla vad en parentes är, skulle tro att Zed7 undrade om det var någon produkt, företagsnamn eller förslag på saker man kan använda domännamnet till.
2003-10-15, 17:56 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
eftersom det va flera topdomäner så kanske det va nått speciellt. |
|||
Svara med citat |
2003-10-16, 04:06 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om personer i denna tråden inte kan stava till "("/")", hur ska då resten av Sveriges befolkning kunna göra så?
|
|||
Svara med citat |
2003-10-16, 08:24 | #7 | ||
|
|||
Administratör
|
Men där har vi ju den perfekta sajten för domänerna, en stavningskurs
2003-10-16, 13:56 | #8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag återkommer om jag en dag skulle börja sälja något som heter just "parentes"
Jag har svårt att se något användingsområde för en sådan domän dock.. Enda jag kan tänka mig är att lägga upp ett diskussíons forum där för saker som inte är speciellt viktiga (dvs saker som bara är en parentes i tillvaron) Men göra ett forum är lätt (är man PHP nisse så tar man ju dessutom bara hem IPB) - det svåra ligger i att få forumet känt och få in medlemmar.. Tveksamt om det är mödan värt... |
||
Svara med citat |
2003-10-16, 19:29 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
*my 2 cents* |
||
Svara med citat |
2003-10-20, 07:13 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad domänerna kan användas till är förstås upp till köparen. Tidigare har de bland annat varit ämnade för ett nyhetsbrev med väldigt riktat innehåll. En attitydundersökning om namnet har berättat att det för associationerna till lyx, skönhet, exklusivitet med mera (vilket passade mycket bra till det tänkta nyhetsbrevet).
Jag tror att en majoritet kan stava till parentes (även om det förstås säkert finns folk som tror att det heter parangtes eller något annat fult). Dessutom är det ju en fråga om målgrupp; innehållet kanske inte riktar sig till dem som inte kan stava till det. För övrigt misstänker jag att "parentes" betyder något på spanska, italienska eller portugisiska -- det kommer en del type-ins från länder med dessa språk vill jag minnas. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|