FAQ |
Kalender |
2005-05-19, 01:30 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag ska snart starta en stor webbplats på danska med en partner från Danmark. Jag vill få det rätt från början och har en fråga.
Jag vet att Google söker lokalt dvs SERPs på Google.se är inte samma som Google.com. Eftersom jag vill att min nya danska sida ska ligga bra på Google.dk så vill jag att den ska "tillhöra" Danmark. Nu till min fråga: Räcker det att jag har en .dk domän eller måste jag även ha den på ett webbhotell i danmark så att den får en dansk IP adress? Tack för svar från ni som vet. |
|||
Svara med citat |
2005-05-19, 01:42 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det räcker med att du har språket som danska i din html. Det kommer dock mer eller mindre automatiskt om du kodat korrekt (x)html. Att du har en dk-domän och eventuellt ett danskt ip är troligen bonusar men inte i närheten som lika viktigt att texten på sidan är på danska.
|
||
Svara med citat |
2005-05-19, 01:52 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok tack. Den kommer naturligtvis vara på danska även då inte index sidan kommer att ha så mycket text.
Det är nog bäst att vara på den säkra sidan och skaffa ett danskt webbhotell. Någon att rekommendera? |
|||
Svara med citat |
2005-05-19, 02:24 | #4 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Danskt bolag med servrar i danmark och sverige... Utmärkt support. |
||
Svara med citat |
2005-05-19, 03:18 | #5 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
2005-05-19, 03:22 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
OK, tack.
Jag ser en banner från Cliche här nedan. Är det någon slags adsense, eller bara ren slump? I alla fall ser jag att de har bra priser och kommer att beställa när jag koordinerat med min partner i Danmark. |
|||
Svara med citat |
2005-05-19, 03:26 | #7 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Thomas
2005-05-19, 03:45 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sitter och testar hastigheten, http://www.hostpulse.com/hosting/networkto.../pingresult.asp, på Cliches server och får bara:
"Request Time Out." Brukar bara ta de webbhotell som ger under 30 på det testet. Jag får väl göra lite efterforskning tills jag hittar en som jag är nöjd med. |
|||
Svara med citat |
2005-05-19, 03:54 | #9 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
2005-05-24, 10:36 | #10 | ||
|
|||
Validating
|
Danska språket är väl en självklarhet om man vill synas på Danska G.
Angående bonusarna :blink: .dk domän är stor bonus Dansk hosting är stor bonus Rekommenderas varmt. Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|