FAQ |
Kalender |
2007-12-17, 11:50 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Företaget jag jobbar åt har 5st dedikerade servrar på Crystone och nu när vi ska flytta över till dem så fick vi ett problem, SMTP.
Crystone har ingen som helst tjänst eller något som gäller SMTP server. Då är frågar jag mig, hur gör alla andra som har servrar hos dem? Måste man sätta up en egen server på något sätt som konfigureraas på något sätt utan en operatörs SMTP eller har ni någon annan lösning? Jag har bara skapat relay servers förut för SMTP som skickade alla mail till operatörernas SMTP server men verkar inte som Crystone vill ge ut någon slags hjälp för detta. |
|||
Svara med citat |
2007-12-17, 12:06 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Svårt att svara på vad som är vanligast, men att sätta upp en egen fristående SMTP server är inget större jobb.
Dessutom slipper du oroa dig för vad att Crystones övriga kunder skickar för mail som skulle kunna riskera att servern hamnar i en svartlista. |
|||
Svara med citat |
2007-12-17, 13:04 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns enkla mailservrar att sätta upp i de flesta miljöer. Se till att den inte tillåter relaying förutom från era egna servrar så är det nog inte så noga med resten
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-12-17, 15:23 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
okej, tack för info.. jag vet att man kan sätta up egen men hade hoppats på slippa det.
Kan ju också meddela att det är ganska intressant hur försäljare av dedikerade servrar försöker hitta kunder. Fick ett samtal av en person från ett företag som erbjöd dedikerade servrar. Han hade snokat reda på mitt mobil nummer efter att sätt detta inlägg vilket egentligen inte är speciellt svårt men ändå. Ganska intressant hur företag söker kunder... |
|||
Svara med citat |
2007-12-18, 12:14 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vilket företag var det DeadC, något du vill avslöja? =)
/Martin |
||
Svara med citat |
2007-12-18, 19:44 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
ipeer Quality Server Hosting |
|||
Svara med citat |