FAQ |
Kalender |
2007-10-03, 17:05 | #1 | ||
|
|||
Banned
|
Omkring 1600 webbhotellskunder fick på tisdagen sina webbplatser raderade efter ett intrång mot webbhotellet Proinet. Bara två tredjedelar av den förlorade datan har kunnat återskapas. Angreppen har spårats till ip-adresser i Kanada och Turkiet.
Källa - IDG.se |
||
2007-10-03, 17:16 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Mjo, bland annat mina... byter webhotell just nu.
|
|||
2007-10-03, 17:26 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
samma här!!!!!!
|
||
2007-10-03, 17:31 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag hade ett par där också tyvärr, inte nog med att jx springer och säljer sina kunder utan att man skulle lyckas hamna på ett webbhotell som inte kan säkerhet är inte kul, mer jobb med att flytta sajter och försöka få ihop mina egna backuper.
|
||
2007-10-03, 17:32 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ju knappast turkiska hackare som byter ut deras sidor mot vebbhotellet-sajten...
Det är antagligen två olika attacker.
2007-10-03, 17:43 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Min ena hemsida är raderad. Ska flytta den till Loopia tror jag. Den ena behåller jag på Proinet.
|
||
2007-10-03, 17:49 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Off-topic: Är det riktigt att posta en hel artikel från en annan sida. Vad jag vet strider det mot upphovsrätten. Endast kortare citat är tillåtet att saxa...
On-topic: Jag hoppas de löser detta så fort som möjligt, och att de uppgraderar säkerheten något. Beroende på neretid tycker jag även att de ska fundera på eventuell kompensation till sina kunder. Inte för att de måste, men för att lägga plåster på såren. |
||
2007-10-03, 17:59 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Synd om Proinet imo. Har ingen erfarenhet av dem men det här visar att jag aldrig kommer att ha det heller. Skärpning pojkar, sluta lägga patiens och läs den där boken om hur man är proaktiv för att skydda sig angrepp. 1600 kunder som hör av sig samtidigt torde få en att vakna upp?
|
||
2007-10-03, 18:13 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eftersom det redan finns en tråd så fortsätter vi där: http://www.webmasternetwork.se/f13t23943.html
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Stängt ämne |
|
|