FAQ |
Kalender |
2009-04-14, 01:02 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
hejsan,
detta är då min första deklaration för min firma.. o jag fattar 0... för det första så fattar jag inte det där med momsen... :s det finns ju tre rutor... 10. utgående moms 25% 11. utgående moms 12% 12. utgående moms 6% vilken ska jag välja.... sen så har jag inte tjänat spec mkt på min firma, då jag inte har jobbat nåt med den.. Max 1000 kr... nån snäll person som kan hjälpa mig lite,, kanske... |
|||
Svara med citat |
2009-04-14, 01:23 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Olika varor har olika moms.
25% gäller för det mesta. 12% är för livsmedel, hotell, camping osv. 6% moms gäller tidningar, böcker, konserter, buss/tåg, idrott m.m. Finns mer information på http://www.skatteverket.se/skatter/mervard...bc80005374.html |
|||
Svara med citat |
2009-04-14, 02:03 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag rekommenderar inte att du deklarerar själv om du inte ens förstår moms. Du har väl bokfört löpande under året? Det är inte bara att fylla i deklarationen, du ska göra ett bokslut med. Ta kontakt med någon byrå som kan hjälpa dig, annars kan det kosta en del om du gör fel och blir upptäckt. Med tanke på beloppet så kommer det inte ta för lång tid att göra.
Varför har du ens firma om du omsätter 1000 kr på ett år? Det kommer kosta mer att bara deklarera det beloppet. |
|||
Svara med citat |
2009-04-14, 12:25 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-04-14, 15:58 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skaffa SPCS Enskild Firma och gör bokföringen där då får du ut rätt uppgifter till deklarationen med en gång, och det är riktigt enkelt att använda.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|