FAQ |
Kalender |
2006-11-20, 00:13 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Finns det någon nackdel med att använda adsense på en nystartad sajt? Ska man vänta tills man får in en speciell mängd besökare?
|
|||
Svara med citat |
2006-11-20, 00:48 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nackdelen är nog att du inte kommer tjäna något på det och att en reklamfri sida kan (med betoning på kan) vara mer attraktik än en med reklam.
Fördelen däremot är att du kan få en bra placering på reklamen rent designmässigt redan från början. |
||
Svara med citat |
2006-11-20, 01:13 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du beslutar att lägga in reklam från början bör du lägga in den diskret och i liten skala. Om du lägger in mycket reklam på en liten sida kommer det se ut som en av många sidor vars enda uppgift är att visa reklam.
Personligen anser jag att det är av högre värde att inte störa sina besökare i början än att lägga in reklam som ändå antagligen inte kommer generera så mycket pengar. |
||
Svara med citat |
2006-11-20, 01:42 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Att du kan åka ditt för klickfusk när du inte har varit delaktig i det.
|
|||
Svara med citat |
2006-11-20, 10:48 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
/empty |
|||
Svara med citat |
2006-11-20, 11:04 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om du har lite besökare, så kan du ändå inte tjäna särskilt mycket pengar. Därför är det mycket bättre att vänta med att lägga upp AdSense tills att du har en stabil besöksfrekvens. Låt säga kanske 100 besökare om dagen. |
|||
Svara med citat |
2006-11-20, 11:09 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-11-20, 11:11 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Aha, då är jag med
/empty |
|||
Svara med citat |
2006-11-20, 12:34 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har sett i flera trådar här att den allmänna inställningen är att reklam är något negativt.
Jag håller inte med. Relevant reklam i en hemsida tycker jag är bra och ger mig ett mervärde som besökare. Är sidan ny så kan du tjäna precis lika mycket på reklamen som du kan på en äldre sida - Per besökare. MVH R |
||
Svara med citat |
2006-11-20, 12:51 | #10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
diskret reklam som inte stör är ok.
IDG har nån annons som flyger över hela skärmen och irriterar rejält. Det är INTE trevligt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|