FAQ |
Kalender |
2013-06-16, 15:24 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Efter att man har spenderat några timmar på att leka runt lite och fixa webbdesign så vet man inte vad som är bra eller dåligt längre. Tänkte skapa en hemsida med andra sponsorer inom VPN & Webbhotell, dock undrar jag om ni tycker att denna designen är något att köra på samt vad jag kan förbättra om inte det är något bra att köra på. Motivera gärna varför du tycker så som du tycker! Länk: http://ticketstop.se/web/# |
||
Svara med citat |
2013-06-16, 16:11 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack, nu har jag huvudvärk!
Jag gillade varken det ena eller det andra faktiskt. Jag kan nog inte komma med så mycket kritik här, iom att jag gillar inte något på sidan. Men det jag tycker du skall vara uppmärksam på är att man med lätthet skall kunna läsa texterna på sidan. |
||
Svara med citat |
2013-06-16, 16:15 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kom ihåg att dom bästa sidorna inte är dom snyggaste utan dom tydligaste. Lägg inte så mycket tid på att få till en fräsig design (vad som är snyggt är trots allt individuell). Lägg hellre tid på en logisk layout och tydlig information.
|
||
Svara med citat |
2013-06-16, 17:15 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2013-06-19, 02:47 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citatboxarna längst ner tyckte jag var tydliga och bra.
Resten, som några andra påstod tidigare, är mest förvirrande. I Webhotell och VPN-boxarna bör du enligt mig verkligen prova med ett mer standard-typsnitt. Den du har nu är svårläst och texten är även onödigt ljust grå. Och beställknapparna i de boxarna? Vit hover-effekt på texten.. why? Gör beställ-knapparna mycket mer tydliga skulle jag råda. Och kanske fixa en bättre "logga", eller bara ett finare typsnitt. Lycka till |
||
Svara med citat |
2013-06-20, 12:09 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej Extra-c!
Jag tycker det ser bra ut. Men du vet att smaken är som baken, delad! På de ställen du använt "script"-stil (typ handstil) och mindre fontstorlek kan det kanske bli svårtläst. Men som sagt jag tycker att färgerna var behagliga och hela webbplatsen gav förtroende och lungt intryck. Ge järnet och lycka till! |
||
Svara med citat |
2013-06-21, 11:30 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tyckte den var bra! Kul med sidor som inte har samma färger som alla andra (blå, svart). Kan tycka som ovanstående att det är lite svårläst med handstil i liten storlek samt att huvudmenyn längst upp inte var helt självklar att det var en meny.
Men färgerna tycker jag ska vara kvar, det kändes bra. Det som behövs är kanske någon liten färgklick någonstans men i det stora hela tyckte jag verkligen om färgerna. |
|||
Svara med citat |
2013-06-22, 00:16 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2013-06-25, 22:35 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej Extra-c, jag tycker hemsidan (som det nämns tidigare) ger ett väldigt lugnt intryck, vilket är en bra inledning och kan vara väldigt användbart ifall man vill ge fokus åt någon specifik del på hemsidan. Du kan exempelvis justera färgarna på "WEBBHOTELL" och "VPN" boxarna så sätts fokuset där istället.
Den handskrivna fonten är väldigt fin, den skulle nog räcka vid citat boxarna (tycker jag). Sedan ser du till att helst ha samma font på resten av delarna på hemsidan och inte så mycket olika textfärger då ögat kan snabbt tappa vart man vill börja läsa. En annan mindre justering kan vara menyn, att ha lite mer mellanrum mellan varje kategori. Men som sagt hemsidan är varken ful eller dålig, den är väldigt fin! |
||
Svara med citat |
2013-06-26, 14:44 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tackar väldigt mycket för all feedback, väldigt hjälpsamt! Jag håller på med en ny version och lägger upp det inom kort på sidan (Länken som finns på första inlägget).
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|