FAQ |
Kalender |
2013-07-10, 22:40 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla glada WN:are
Efter några timmars hackande så släpptes precis en ny tjänst som gör det möjligt att SMS:a gratis (max 500 sms/dag) genom ett API. Vi skulle tycka det vore superschysst om några ville testa tjänsten och vara med i utvecklingen av den från idag, ett tidigt stadium till en framtida mer avancerad tjänst i framtiden. Om ni är intresserade så anmäl er på: http://sms.inleed.se/ Hemsidan och tjänsten i övrigt finns det tyvärr inte så mycket och kommentera idag då den är väldigt färsk. Ser ni förbättringsmöjligheter redan nu så tveka inte att skriva! Tack på förhand! |
||
Svara med citat |
2013-07-10, 23:10 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En grundläggande säkerhetsdetalj, speciellt som man skickar api-nyckel, är att sidan borde köra SSL. Vem blir avsändare av SMS:et?
|
|||
Svara med citat |
2013-07-10, 23:23 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
Svara med citat |
2013-07-11, 16:13 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kommer numren som man skickar till att sparas hos er och ev. säljas vidare och/eller spammas med reklam?
Känns som det borde finnas någon hake, ingenting är gratis. |
||
Svara med citat |
2013-07-11, 16:57 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det ett vanligt abonnemang hos 3 du har? Jag hade kikat med 3 bara för att vara säker, så det verkligen är ok att ge 3e part tillgång till abonnemangets tjänster.
Förhoppningsvis har jag fel och det är ett abonnemang som får göra vad du gör |
||
Svara med citat |
2013-07-11, 20:57 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Stämmer bra - Kollat hos Tre att det är OK, vilket de var. Även sparat mailkonversationen ifall att :-) |
||
Svara med citat |
2013-07-11, 22:03 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
När du gör affärer med Tre så måste du har skriftliga avtal! Det duger INTE med mejlkonversation, de ar arméer av Advokater som krossar er om en mygga om de vill. Har du exempelvis kollat upp att den person du gjort mejlöverenskommelsen med, verkligen har teckningsrätt för firman? Hur vet du vem du har kommunicerat med? Det kanske är en vaktmästare som har ambitioner att komma upp sig en del..... |
||
Svara med citat |
2013-07-11, 22:12 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jämförde många operatörer och de som erbjöd det jag letade efter var just Tre. Om inte annat bjuder jag på fika om ni hälsar på när jag sitter och skakar galler :-) |
||
Svara med citat |
2013-07-11, 22:28 | #9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Intressant tjänst men inte så bra när man vill ha en riktig avsändare med text på SMS:et.
Frågan jag vill veta är om man kan göra detta med exempelvis Tele 2 men bara för ens eget företag? Strider det mot deras användarvillkor? Vad krävs det för utrustning? |
||
Svara med citat |
2013-07-11, 22:35 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det går utan problem att göra själv. Det du i praktiken gör är att du kopplar en sändare (exempelvis en mobil) till en dator. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|