Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Realplayermanager = Lurendrejare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-23, 12:52 #1
Huttunen Huttunen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 14
Huttunen Huttunen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 14
Detta inlägg kanske blir lite långt men om du vill undvika att riskera bli blåst på pengar så är det värt det...

I våras tog en kille vid namn Carlos Almeida från http://realplayermanager.com kontakt med mig om att annonsera på min site. Han ville först köpa en vanlig annonsplats och ville synas med en banner som inte fick plats, och när han insåg att det inte gick så ville han köpa klistrade trådar på vårt forum av mig istället. Jag sa att det inte var av intresse för oss och istället fick jag in honom på att skapa en banner som passade våra format. Därifrån gick det ganska snabbt, vi kom överens om ett pris för en månad och - dum som jag var - slängde jag upp bannern istället för att få honom att betala i förskott.

Ett par månader gick utan att han betalde in pengarna och efter ett par mail till Realplayermanagers support fick jag ett svar om att de hade problem att hitta vårat konto i deras affiliateprogram, varpå jag förklarade att vi inte deltog i något sådant - då slutade han svara. Några mail senare fick jag svar från en annan person vid namn José Filipe Pinheiro som bad mig ge honom alla detaljer om dealen då Carlos Almeida inte längre jobbade kvar på företaget.

Jag gav honom hela mailkonversationen och då svarade han mig att den informationen var felaktig. Tydligen hade Carlos Almeida lagt in i deras databas att de skulle ha reklam på vårt forum och eftersom detta inte uppfyllts från vår sida så gällde inte kontraktet, hävdade han. Jag försökte förklara att det inte spelar någon roll vad han lagt in i deras databas utan att det som gäller är vad Realplayermanager och jag kom överens om, på vilket han svarade att jag inte alls kommit överens med Realplayermanager utan bara en av deras säljare och alla problem jag har skulle jag ta med honom......

Ett par vändor fram och tillbaka där jag försökte få honom att förstå utan att lyckas gjorde att jag istället försökte en annan väg. Jag insåg att det inte skulle gå och att det vore bättre att få honom positiv till det hela för att få ut mina pengar, så istället gav jag honom ett förslag på en kompromiss, och fick honom att skriva under ett kontrakt på denna uppdaterade överenskommelse. Han skulle nu få några klistrade trådar på forumet och därtill betala lite mer än vad vi ursprungligen hade kommit överens om. Anledningen att jag inte heller denna gång körde förskottsbetalning var att jag hade mina misstankar om deras avsikter och ville framförallt få hans underskrift på papper för att kunna få ut min rätt till mina pengar. Antar att jag aldrig sett röken av dem annars...

Han var nöjd med det hela och det såg ut som han skulle betala - men efter ett par förseningar då han enligt sig själv varit på affärsresa i spanien och därför inte kunnat betala, så slutade han till slut att svara. Sen dess har jag inte fått kontakt med honom igen, trots att jag förklarat för honom att vi har ett klart och tydligt kontrakt med både hans och min underskrift på, och att jag inte kommer tveka att ta det vidare ifall han vägrar att betala.

Passande nog planerar hans företag en lansering av Realplayermanager i Sverige snart, och detta var kanske inte det smartaste publicitetstunt han kunde komma på... Men med tanke på denna lansering misstänker jag att han kommer vilja annonsera på flera svenska siter, och då kan detta vara bra att dela med mig av till er.

Realplayermanager.com är lurendrejare. Gör inte om mitt misstag!
Huttunen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-23, 13:20 #2
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 607
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 607
tråkigt o höra :/ men se alltid till o ta betalt i förskott, det gör iallafall jag, och att du ändå gick med på att lägga upp ytterligare en annons (även där utan att tal betalt först) låter ju lite dumt :/

Tack för varningen
phattrance är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-23, 13:27 #3
Huttunen Huttunen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 14
Huttunen Huttunen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 14
Som sagt:

Anledningen att jag inte heller denna gång körde förskottsbetalning var att jag hade mina misstankar om deras avsikter och ville framförallt få hans underskrift på papper för att kunna få ut min rätt till mina pengar. Antar att jag aldrig sett röken av dem annars...

Men att inte ta betalt i förskott första gången var ett misstag jag inte kommer göra om.
Huttunen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-28, 04:23 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Originally posted by Huttunen@Sep 23 2008, 13:27
Som sagt:

Anledningen att jag inte heller denna gång körde förskottsbetalning var att jag hade mina misstankar om deras avsikter och ville framförallt få hans underskrift på papper för att kunna få ut min rätt till mina pengar. Antar att jag aldrig sett röken av dem annars...

Men att inte ta betalt i förskott första gången var ett misstag jag inte kommer göra om.
Har du hans namnteckning på papper så kan du väl skicka till fogden nu då?

Det kommer att synas för alla som tar kreditupplysning på företaget.. och den sitter kvar i 5 år.... Som karlssons klister..... :-)
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017