FAQ |
Kalender |
2004-09-22, 18:11 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Jag är en av dom som aldrig använt adsense och nu fått 500 fria kronor att annonsera för. Jag måste dock uppge massa info om faktureringsadress och dylikt för att starta mina annonser, trots att jag inte avser bli fakturerad. Min fråga är då, kan man ställa in adsense så att kampanjerna upphör när dessa 500kr är använda, så att jag inte får någon faktura och blir fakurerad i all framtid för detta, jag bara vill passa på att använda de 500 fria kronorna. |
|||
Svara med citat |
2004-09-22, 18:43 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Syftet med Googles kampanj är inte att ge bort 500 kr utan att värva nya annonseringskunder. Så ska man annonsera får man finna sig i att fylla i all information.
Sen är det så, vad jag förståt, att google inte skickar fakturor utan drar pengar från visa-kort. |
||
Svara med citat |
2004-09-22, 18:49 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Man kan även välja förskottsbetalning.
Då måste du alltid betala in pengar innan du får visningar av dina annonser. |
||
Svara med citat |
2004-09-22, 19:17 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan normalt ställa in en budget, att du vill annonsera för t.ex. max 25 kr per dag. När du har fått klickningar för 25 kronor försvinner annonserna för resten av den dagen.
Du kan hela tiden se hur mycket klickningar det är och hur mycket pengar de har belastat ditt konto, så det är väl bara att hålla utkick och stänga av din kampanj när den har nått 500 kr. Om det sedan råkar överskrida med några kronor är det väl inte hela världen. Om allt detta gäller för det erbjudande du har fått kan jag inte svara på. |
||
Svara med citat |
2004-09-22, 20:02 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Varade erbjudandet bara 1 månad eller räckte det att använda koden inom 1 månad och sen så kan man köra sålänge pengarna räcker?
|
|||
Svara med citat |
2004-09-22, 20:11 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
ingen aning, saken är den att jag har ingen seriös webplats just nu som behöver marknadsföring. Den tidigare är döende och en ny är på gång men inte klar så jag tänkte mest testa för skoj skull men jag orkar inte sätta egna pengar på det just nu..
|
|||
Svara med citat |
2004-09-23, 17:26 | #7 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-09-23, 18:54 | #8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
jag tolkade texten som att man måste starta sitt adwords konto inom en månad (men sen har man pengarna där) Något annat låter mycket märkligt. Men jag är inte helt säker...
|
||
Svara med citat |
2004-09-23, 19:17 | #9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Man får 500 som bonus på sitt konto när man skapar det. 50 dras av i startavgiften.
Sen har man resten och kan göra vad man vill med dom. Man måste använda koden innan månaden är slut. |
||
Svara med citat |
2004-09-23, 20:09 | #10 | ||
|
|||
VIP
|
Grazzy, har du fått bekräftat att det är koden som måste användas inom en månad? Man kan nämligen läsa följande rader i erbjudande-mailet.
Citat:
Nåja, för att få klarhet i detta har jag dragit iväg ett mail till Google! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|