FAQ |
Kalender |
2009-02-11, 11:27 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är på väg att lägga in en kortbetalningsfunktion i min webbshop.
Funderar mellan Auriga (fd posten/strålfors) och DIBS. Skillnaden är förrutom att DIBS är dyrare är att med Auriga kan kunderna betala med VISA och Mastercard medans DIBS har Visa, Mastercard samt även American Express och Diners Club. Är det någon här som har erfarenhet av vilka kort som är vanligast, både bland svenska men även utländska kunder. Är det värt den extra kostnaden för "AE" samt "DC"? |
||
Svara med citat |
2009-02-11, 11:53 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Inte för att jag är säker men jag tror att Auriga hanterar American Express & Diners så länge man har ett eget avtal med AMEX & Diners. Precis som Samport.
|
||
Svara med citat |
2009-02-11, 15:53 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vilken marknad är det? Sverige, Norden, Europa, USA eller Världen?
|
||
Svara med citat |
2009-02-11, 17:30 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Just nu är det 90% Sverige, resten Finland, Norge och Danmark med vanlig enkel förskottsbetalning.
Men med kortbetalning är så klart målet att sälja mer i norden och Europa. Är det något speciellt man ska tänka på då i vad folk använder för kort oftast? |
||
Svara med citat |
2009-02-11, 17:33 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
I Danmark måste du ha Dankort som är det absolut viktigaste där. I Sverige är det Visa och Mastercard som är vanligast, så även i Norge och Finland.
American Express är bra men kontrollera vad som gäller vid bedrägeri innan du startar detta. Kombinera allt med faktura för de nordiska länderna och postförskott i Sverige så har du en mycket bra grund. Lycka till! |
||
Svara med citat |
2009-02-11, 23:10 | #6 | |||
|
||||
Hej, jag är ny här.
|
Citat:
Infon fick jag av min kontakt på DIBS. |
|||
Svara med citat |
2009-02-12, 09:28 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar för alla svaren, det låter som om man kommer en bra bit på vägen med att erbjuda betalningsmöjligheter via VISA eller Mastercard. Så får man se hur väl det slår ut.
|
||
Svara med citat |
2009-02-16, 22:54 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
De flesta (jag vågar nästan säga alla) svenskar som har ett Amex eller Diners har också ett Visa eller Mastercard.
|
||
Svara med citat |
2009-02-17, 09:30 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dock så gillar de som har Amex att handla med sitt Amex & oftast är dom lite rikare och köper oftast det dyrare. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|