FAQ |
Kalender |
2011-01-10, 03:32 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejsan WN.
Efter att jag suttit och hardcore googlat och laddat ner program till windows som kan användas som eyedropper istället för att behöva köra printscreen och sen in i photoshop och hämta färgkoden, så använda ett enkelt program för detta. Men hittade aldrig något. Men igår när jag hade lunch satte jag mig och bara kollade igenom en massa plugin till Google Chrome, så trillade jag över eyedropper. Ett riktigt superplugin skulle jag vilja säga. Den har egen colorpicker och eyedropper i en enkel box. Hämtar färger från hemsidor och bilder osv, och dessutom ett "history"-minne... För er som designar osv och kör med webbläsaren Google Chrome, så vill jag verkligen tipsa om detta plugin. Eyedropper - klick här För att klargöra för er, så är detta inte mitt verk, eller någon jag överhuvudtaget har eller haft kontakt med, helt och hållet egen åsikt! |
||
Svara med citat |
2011-01-10, 10:15 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2011-01-10, 11:46 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Trevligt, tack för tipset!
Har också kört något liknande i Firefox förut. Minns inte riktigt namnet. |
||
Svara med citat |
2011-01-10, 11:50 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har inte laddat hem pluginet men jag förstår inte varför det skulle behövas? Det finns ju coler-pickers i alla designprogram och jag har en även i min css-redigerare.
|
||
Svara med citat |
2011-01-10, 11:50 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Japp, bra plugin! kör också det. Dock lite knepigt att kopiera färgen tycker jag
|
|||
Svara med citat |
2011-01-10, 11:50 | #6 | |||
|
||||
Administratör
|
Lär ju ha varit ColorZilla... Inte direkt svårt att hitta sådanna extensions "eyedropper [WEBBLÄSARE] extension"
2011-01-10, 15:17 | #7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dessutom är det ju bättre med eyedropper om man ska hämta färg från en bild på en hemsida. Och designprogram som photoshop öppnar jag ju inte för att bara välja en färg till css... |
||
Svara med citat |
2011-01-10, 18:00 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
verkar riktigt bra, tack för tipset
|
||
Svara med citat |
2011-01-11, 04:28 | #9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns liknande för Firefox för er som använder det. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/tag/eyedropper
|
|||
Svara med citat |
2011-01-14, 22:17 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
I Opera finns det inbyggt via Dragonfly.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|