FAQ |
Kalender |
2004-02-26, 03:08 | #1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har, för säkert 4 månader sen, ansökt om att få vara med i vissa kategorier på DMOZ. Det har inte hänt nåt, förän ikväll. Nu har jag två besök från DMOZ, men jag kan inte hitta min sida där... Nån som har en aning om vad som är på gång? Eller är det bara referer som inte funkar som det ska?
|
||
Svara med citat |
2004-02-26, 05:29 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad är DMOZ? eller är ja dum?
|
|||
Svara med citat |
2004-02-26, 07:23 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
dmoz.org är en katalog med katalogiserade webbsite
Jocke -> Det kan ju varit någon som vart på dmoz fast sedan av ngn anledning skrivit in din länk eller klickat på en länk som öppat din sida i det fönster som de redan hade dmoz igång på. Håll ögonen öppna om det kommer fler besökare från dmoz. |
||
Svara med citat |
2004-02-26, 11:48 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-02-26, 13:23 | #5 | ||
|
|||
Validating
|
Citat:
Reglerna är 1 topkategori och 1 regional kategori max. Det finns undantag och det är om du har mkt separerade ämnen som tillför mervärde i DMOZ. Sen....det viktigaste med ODP är att göra sin ansökan korrekt. Tänk på det så här. En redaktör har fått in 50 nya sidor idag. Han eller hon börjar att granska hemsidorna och ser många registreringar med bra och korrekt skrivna titlar och beskrivningar. Logiskt sett så accepterar redaktören dessa först eftersom detta ger redaktören en enkel möjlighet att sköta sina åtaganden. Din registrering, med en dålig titel och beskrivning får vänta tills imorgon. Morgondagen kommer och då finns 50 nya registreringar. Och vi som redaktörer gör ju om samma procedur som gårdagen, vi har ju inte hur mycket tid för våra frivilliga åtaganden som helst. Vi antar att ni hänger med i cykeln. Vad ni än gör, var försiktig när ni registrerar i ODP. Skriv en objektiv beskrivning av er hemsida med fokusering på hemsidans innehåll, inte företaget. ODP's redaktörer lägger inte till er hemsida bara för att ni ber dom göra det. Hemsidan måste ge ODP ett mervärde. Även om er hemsida är bättre än en annan ni hittat i ODP så är det ingen garanti för att den blir accepterad om den inte erbjuder ett mervärde för användarna. Hans Sandblom | www-seologik.se | www.tjorndesign.se | www.sweseek.com |
||
Svara med citat |
2004-02-26, 14:20 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2004-02-26, 19:14 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-02-26, 23:49 | #8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Godkännande tar tid, det kan verka som en väldigt lång tid men jag skulle inte tro att det är något underligt. Se sidan nedanför angående frågan "varför just nu?".
Angående dmoz läge: http://jimworld.com/apps/webmaster.forums/...m::directories/ |
|||
Svara med citat |
2004-02-28, 02:50 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Jo, det kan uppenbarligen ta tid i svenska kategorier. Vi har väntat sedan juni förra året och har fortfarande inte kommit in med vår sajt Familjeliv. Skickade om registreringen i oktober för jag trodde något var fel, men fortfarande har inget hänt. Nu har väl inte dmoz någon avgörande roll för oss längre då vi siktat lite högre, men det vore ändå bra för att få lite högre rank.
|
|||
Svara med citat |
2004-02-28, 04:33 | #10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det kan ju vara så att någon som brukar besöka din site var inne på DMOZ när han kom på att han skulle surfa in på din site. Då skrev han in din webbadress i webbläsaren och då angavs DMOZ som referrer.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|