FAQ |
Kalender |
2015-03-30, 13:36 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej!
Har någon av er varit med om att man helt plötsligt inte kan förnya domännamn? Nästan som att registraren bestämt sig för att ta tillbaks domännamnet. Jag har problem med 3 domännamn som inte går att förnya. eNom försöker kontakta dem och se vad problemet är. Ganska märkligt egentligen, man borde väl få ersättning för detta kan man tycka. Vet ni vad ICANN har att säga om detta? Tack. |
|||
Svara med citat |
2015-03-30, 21:38 | #2 | |||
|
||||
Administratör
|
Verkar som det finns ca 25 000 .institute online efter ett år då. Gränsfall till att till att täcker kostnaderna för drift av toppdomänen. Skulle även tror att kanske 50% inte förnyas. Med ett https://www.google.se/?q=site:.institute hittade jag inte nån rejäl site bland top 10 iaf.
Tror vi kommer se många nya tld'er lägga ner om dom får.
2015-03-30, 21:44 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Båda tillhör Donuts, i deras affärsmodell ingår att ha svagare .whatever som dessa så om inte Donuts går i konkurs är det nog inga problem i det här fallet. Dessutom är Donuts mer kostnadseffektiva en de små aktörerna då de har egenutvecklat backend.
|
|||
Svara med citat |
2015-03-30, 21:53 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Fast då är det väl ändå sannolikt att de så småningom lägger ner de som inte går vägen (om de får)? Det verkar vara en rimligare affärsplan
2015-03-31, 00:09 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej inte med Donuts, de verkar se det som transaktionsskapande varor. På samma sätt som Ica säljer blöjor till minusmarginal. Inte för att jag vet varför någon som använder .vacations vill ha en .gripe men det är så dom resonerar. Sen som sagt, ett eget backend drar ner kostnaderna en hel del.
|
|||
Svara med citat |
2015-03-31, 00:56 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2015-03-31, 10:01 | #7 | |||
|
||||
Administratör
|
Faktum är ju att dom har ju nästan bara svaga? Rätta mej om jag har fel. Det kan inte varit affärsmodellen. Finns det ens nån av dom nya tlderna som flyger? Då mäter jag i antalet sidor på nätet under en domän som torde vara enda relevanta mätmetoden på lite sikt.
2015-03-31, 11:38 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
http://www.donuts.domains/policies/reserved-names
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2015-03-31, 11:59 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
.club sägs det ju gå bra för men dom har ju den fetaste marknadsföringsbudgeten också. |
|||
Svara med citat |
2015-03-31, 12:01 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |