FAQ |
Kalender |
2016-06-24, 11:02 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Som de allra flesta av er läst så blev det BREXIT, dvs. att Storbritannien valt att lämna EU. Frågan är hur vi som har bolag som har samarbetspartners samt handlar och importerar varor från GB påverkas av den nya situationen?
|
||
Svara med citat |
2016-06-24, 12:28 | #2 | |||
|
||||
Administratör
|
Googlegubbarna på Irland håller nog på och packar as we speek. Nu kommer kanske den efterlängtade lågkonjunkturen där riktiga företag blir värda pengar igen och luft återigen får värdet av luft.
2016-06-24, 13:31 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Annars så har jag nog den största peaken trafikmässigt sett idag på mina valutasajter. Det är helt galet! |
|||
Svara med citat |
2016-06-24, 13:37 | #4 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag tror man även på lång sikt vill ha sitt europeiska huvudkontor inom EU samt att jag tror man vill ha stabilitet.
2016-06-24, 15:36 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2016-06-24, 17:40 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Irland är kvar. Det är Nordirland, som ingår i UK, som lämnar. Så Google-gubbarna kan lugnt fortsätta att dricka sitt kaffe.... Nu önskar man att manvore ägare till swexit.se Såg att den reggades i juli 2015 måste vara värd flera tusenlappar ifall någon vill köra en kampanj mot EU. |
||
Svara med citat |
2016-06-24, 20:44 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
London vill nu rösta om att få bli eget land med Khan som president
http://news.nationalpost.com/news/wo...acts-to-brexit Spanien vill ha Gibraltar tillbaka. Irland och Scottland vill bli självständiga och gå med i EU. Frankrike, Holland och Sverige + andra vill rösta om att lämna EU. Mycket som händer idag, konstigt börjar bli domino effekt. Undrar hur det kommer att gå för dem svenskar som har företag i Gibraltar, Malta och England när dessa lämnar EU. Senast redigerad av Lindalicious den 2016-06-24 klockan 20:47 |
||
Svara med citat |
2016-06-24, 21:14 | #8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, vissa företag lär väl flytta från UK för att komma inom EU.
Malta har nog för mycket att förlora för att göra en Mexit. |
||
Svara med citat |
2016-06-24, 21:51 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2016-06-24, 21:54 | #10 | |||
|
||||
Administratör
|
När man står där själv kvar brukar saker hända. På lite sikt blir det nog svårt att vara mitt i allt men vara så annorlunda.
Svara |
|
|