FAQ |
Kalender |
2011-10-25, 17:58 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har köpt en domän från Snapback.se och skulle vilja ladda ner/återställa allt innehåll som finns sparat på Internet Archive. Är det någon som kan tipsa om ett program för detta ändamål?
Kommer givetvis inte att använda något copyright material. Tack på förhand! |
||
Svara med citat |
2011-10-25, 22:52 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
+ att du inte gör någon annan sur... |
|||
Svara med citat |
2011-10-27, 20:30 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2011-10-27, 22:34 | #4 | ||
|
|||
Administratör
|
Låter som att du försöker få tag på innehåll som är upphovsrättskyddat för att återpublicera på samma adress utan tillstånd? Har du rent mjöl i påsen bör du kanske förklara dig, så att man inte drar sig för att hjälpa till.
2011-10-28, 13:47 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
I detta fall så är det ett forum, om ett rollspel, som har gått ut och ingen har brytt sig om att förnya domänen. Det finns många bra guider och roliga diskussioner på det här forumet som jag gärna skulle återskapa. Jag tror ingen på det forum skulle ha problem med att materialet blir tillgängligt igen.. |
||
Svara med citat |
2011-10-28, 15:08 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är väll bara att lägga upp ett nytt forum t.ex phpBB med ett standardtheme? |
|||
Svara med citat |
2011-10-31, 10:10 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vad är poängen med att skapa ett helt nytt forum? De som postat på forumet har ju samtyckt till att det publiceras på just det sättet som jag tänker återpublicera det på. Måste säga att det är tråkigt att folk gör antydningar till att man är kriminell. Precis som jag sa i mitt första inlägg, så kommer jag inte återpublicera något copyright/upphovsrättsskyddat material. |
||
Svara med citat |
2011-10-31, 12:04 | #8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Fast innehållet är ju de facto skyddat. Eftersom du inte skrivit det själv och du inte har deras tillåtelse att publicera det så tror jag inte du har lagen på din sida. Jag förstår vad du vill göra och det är säkerligen ingen som motställer sig det, men som jag tolkar situationen så har du inte lagen på din sida om du gör detta.
|
|||
Svara med citat |
2011-10-31, 14:54 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2011-11-04, 08:59 | #10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Låter som ett väldigt kategoriskt uttalande kring reglerna kring hur Internet och våra immateriallagar i verkligheten fungerar. Jag tycker en viktig princip är vad du har för syfte kring att återställa informationen om vi antar att det inte rör sig om upphovsrättsskyddad information. Om du har ett positivt syfte och vill återställa innehåll som samhället blir bättre av så bör den principen vägas in som en tung faktor. Däremot bör man ange var informationen kommer ifrån och försöka få fram den som ursprungligen skrev texten.
Tyvärr har jag på senare tid sett många sajtägare som snappar gamla domäner och kör redirects till sina egna kommersiella sajter för att skapa länkkraft vilket jag inte tycker är ok. Ett tips är att anmäla detta till Google. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|