FAQ |
Kalender |
2010-12-06, 15:52 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är på jakt efter svenska webbhotell med riktigt låg månadskostnad. Jag har inga krav på databaser, bandbred, lagringsutrymme eller liknande. Det enda kravet är att man måste kunna hosta flera domäner/webbhotellet på webbhotellet.
Tips mottages tacksamt. Jag hittade en lista över webbhotell på seo-forum.se, men visade sig tyvärr vara mycket inaktuell. Edit: Det är ju helt galet vilka prisökningar som har skett i den här branschen de senaste två åren. Min gamla lista över webbhotell har priser från 12 kr/mån och idag tar samma hotell 100 kr/mån. Och det gäller i princip alla webbhotell på listan. Om det var galet billigt förut så är det galet dyrt nu. Senast redigerad av Gustav den 2010-12-06 klockan 16:12 |
|||
Svara med citat |
2010-12-06, 16:20 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Manufrog 1 + 5 tilläggsdomäner + 5 parkerade 100 kr/år inkl moms
RED Eller menar du med svenskt webbhotell att servern ligger i Sverige? I så fall är inte Manufrog för dig. Billigaste ligger servern i USA och lite dyrare i England Senast redigerad av Ciffan den 2010-12-06 klockan 16:23 |
|||
Svara med citat |
2010-12-06, 16:22 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Va? Det är snarare väldigt billigt idag om du ser till vad du får för pengarna.
Cliche, Manufrog, One osv. är väl de som har billigast konton.
2010-12-06, 16:25 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Binero: 69 kr, + startavgift
Loopia: 83 kr, + startavgift Citynetwork: 74 kr, + startavgift, just nu ett gratis år vid köp av .nu domän för 9 kr. Bör väl funka med fler domäner nu i den nya kontrollpanelen? Har inte testat ännu, ska köpa .nu i slutet av månaden. De andra har också haft gratis första året vid köp av domän nyligen. Då kan man testa i ett helt år och slipper man startavgiften när man bara förnyar hos det webbhotell man tycker är bäst. Surftown: 10 kr/mån första året, därefter 61,25 kr. One: 12-45 kr per månad. Vet inte om det går att ha flera domäner. Helt gratis: http://www.000webhost.com/ har dock endast hostat html sidor där. Lite nedtid ibland och svårt att komma in, de verkar utsättas för dd-dos attacker rätt ofta. Finns även som premium för $4.84 / month. Senast redigerad av Omega Man den 2010-12-06 klockan 16:56 |
||
Svara med citat |
2010-12-06, 16:32 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Rekommenderar manufrog starkt!
|
||
Svara med citat |
2010-12-06, 16:33 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
En annan sak som jag funderar på är ett mått på prestanda på webbhotellen. Sysslar mycket med fourm, då vill man inte att det ska bli långa laddningstider eller skrivtider. Men än så länge saknar branschen standardmått för prestanda. Kvantitetsmått skryter de gärna med, men kvalitetsmått annat än upptid redogörs det aldrig för. Ett mått för skriv och läs till MySQL-databaserna, kanske något att införa?
Senast redigerad av Omega Man den 2010-12-06 klockan 16:40 |
||
Svara med citat |
2010-12-06, 17:07 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Sen får du väl också i dessa fall hoppas att grejerna inte läggs upp på någon speciell server för att trimma resultaten, men jag hoppas att mina kollegor i branschen inte försöker lura kunderna till deras tjänst med trimmad server för testet. |
|||
Svara med citat |
2010-12-06, 17:11 | #8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
http://www.clickonhosting.com/
Står visserligen hos The Planet i texas men de är Svenskt bakom. Kör med samma system plesk fast hos Rackspace i England, kostar lite mer en The Planet men funkar jäääla bra. Som sagt beror på om du vill att de skall stå fysiskt i Sve för SEO osv synpunkt. Senast redigerad av BarateaU den 2010-12-06 klockan 17:14 |
|||
Svara med citat |
2010-12-06, 17:17 | #9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
något många glömmer är att det trixas och har sig med moms, avgifter, domänkostnader, startavgift osv osv.
ett konto som från början är 12kr i månaden slutar konstigt nog på 1000kr. Men vad är billigt? Jag antar det är för satellit siter och därav kravet på så låg kostnad som möjligt. |
||
Svara med citat |
2010-12-06, 17:36 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skulle vilja säga patrikweb, inga dolda kostnader, 30:- kr och 100 i startavgift.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|