FAQ |
Kalender |
2008-05-20, 09:06 | #1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har vid ett flertal tillfällen blivit trakasserad av telefonförsäljare från Svenska JobbJakt AB ( 556711-6545 ).
Dom ringer regelbundet och sent på kvällarna, jag tycker att samtal från telefonförsäljare kl 21.00 inte godtagbart. En gissning är för att jag annonsera på blocket. Men hur skall man förfara emot den här typen av företag? Jag anser att det är ofredade och bör lagföras. Man ringer inte till folk som man inte känner kl 21.00 på kvällen, det är respektlöst. |
||
Svara med citat |
2008-05-20, 09:17 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kontakta dem brevledes (eller per epost) och meddela hur du upplever dem. Om du tror att de kommer via Blocket kan du väl meddela Blocket också, som kanske tar tag i saken eftersom de vill förhindra sånt.
Slutar de inte så lämna in polisanmälan eller ev gör du det redan nu.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2008-05-20, 09:22 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Håller helt med. För inte många månader sedan så blev min flickvän trackasserad på samma sätt, men då var det några som gjorde en undersökning och ville att hon skulle svara på ett par frågor.
Hon kunde bli uppringd 10 gånger på en dag, från kl 8 på morgonen fram till kl 22 på kvällen. Hon sa flera gånger att hon inte ville vara med i undersökningen men det brydde dom sig inte om, inte föränn hennes morsa skällt ut dom två-tre gånger slutade dom ringa! Jag tycker det är jävligt respektlöst att fortsätta ringa fast hon tydligt säger ifrån och att det ska behövas en vuxen person innan dom lyssnar. Nackskott är det vad dom ska ha! [REDIGERAT AV MODERATOR. HÅLL EN VETTIG TON ELLER DISKUTERA REPRESSALIER PÅ FLASHBACK ELLER ANNAT MER LÄMPLIGT FORUM] |
||
Svara med citat |
2008-05-20, 11:19 | #4 | ||
|
|||
|
Var nyligen utomlands och svarar då inte på min mobil. Under nästan 3 veckor ringde en försäljare från Tele2, 2 ggr om dagen ..... hur fan orkar de! Dagen jag kom tillbaka ringde han igen ... han fick höra några ord som hans mor nog inte hade lärt honom
|
||
Svara med citat |
2008-05-20, 11:25 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
För er som undrar hur de orkar: era nummer har hamnat i ringlistan hos säljbolagets dialer. Beroende på komplexitetsgraden hos dialern kan ringmönstret se olika ut, men att tro att det finns någon koppling mellan ringda samtal och de säljare som ni hör i luren är bara naivt.
|
|||
Svara med citat |
2008-05-20, 11:37 | #6 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag har lämnat in en polisanmälan för ofredade, kommer göra samma sak emot företag som skicka spam till mig, dags att sätta ner foten och markera vad ens privata revir går. |
||
Svara med citat |
2008-05-20, 11:42 | #7 | ||
|
|||
|
Citat:
En sak jag undra, varför dagens moderna mobil telefoner inte har bättre filteringsfunktioner än dom har. Det kan inte vara så där jättesvårt för Nokia och Ericsson att bygga en bra filteringsfunktion, där man kan svarta lista telefonnummer. |
||
Svara med citat |
2008-05-20, 12:44 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När jag själv säljer saker på blocket så lägger jag aldrig ut kontakt genom telfon, anger alltid endast e-postkontakt vilket innebär att de kontaktar en genom ett kontaktformulär hos blocket. Man kanske missar någon köpare men jag tror att det är värt det.
|
|||
Svara med citat |
2008-05-20, 15:07 | #9 | ||
|
|||
|
Citat:
Ok , om det är inom kontorstid, men att ringa någon 20:55 , det gör man inte... Nästa som man har lust att ge ingen med samma medel, och programmera en asterix som ringer bolaget VD på alla möjliga tider på dygnet och försöker sälja på dem skit. |
||
Svara med citat |
2008-05-20, 18:02 | #10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hädanefter kommer jag vänligt men bestämt säga att varken jag eller någon i min familj är intresserade det första jag gör när en telefonförsäljare ringer, lyssnar dom ej så kommer jag be dom dra dit pepparn växer, med ett högst omoget och vulgärt språk. Telefonförsäljare måste vara ett av de minst uppskattade yrkena i Sverige, och det med bra anledning!
Jag ber moderatorn om ursäkt för att jag inte höll en "vettig" ton tidigare. Ett NIX för mobilnummer kommer visst tas i drift när ovälkommna försäljningssamtal blir fler till mobiltelefoner. Såhär står det på NIX hemsida: Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|