FAQ |
Kalender |
2016-02-19, 11:37 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Som det ser ut just nu så har vi våra domäner utspridda på många olika webbhotell som pekar mot våra servrar och vi vill samla ihop domänerna till en och samma registrar. Jag söker efter en registrar som håller högsta klass, gärna med svensk support och som underlättar när man har 100+ domäner. vilka har ni att rekommendera? Är Loopia bra? //Jesper Ribacka |
|||
Svara med citat |
2016-02-19, 12:13 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Svarar på min egna fråga då jag har hunnit kolla med vänner.
Verkar som Loopia är överlägset bäst när det gäller kontrollpanel för domännamn.
Detta är det jag kommit på nu. Finns säkert många fler fördelar med Loopia. |
|||
Svara med citat |
2016-02-19, 12:19 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är billigare på Citynetwork dock inte riktigt så bra som Loopia men de har samlingsfaktura. Hade Binero klarat samlingsfaktura hade jag kört allt där.
Det går hyfsat snabbt att flytta innehavet om man inte är nöjd. |
||
Svara med citat |
2016-02-19, 12:20 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
För .se och .nu håller jag med om att Loopia är bäst om man har flertalet domäner (efter att testat ett 10-tal olika registrars).
Nackdelar jag upplevt är att många domäner inte går att flytta till dem (.se & .nu) utan man måste chatta med dem för att de ska fixa det, gissar på att det är domäner som tidigare funnits i deras system. Tidsspill men inget jämfört mot vissa andra registrars i Sverige. |
|||
Svara med citat |
2016-02-19, 13:52 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vilka TLD förutom .se/.nu är det du har idag?
|
|||
Svara med citat |
2016-02-19, 13:53 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2016-02-19, 18:30 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
nameisp föredrar jag om man vill ha en mer seriös registrerar. Är svensk och har bra support.
|
||
Svara med citat |
2016-02-21, 15:03 | #8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Loopia, jag har använt över 20 stycken olika genom åren men man tänker alltid att det vore bättre att allt låg hos Loopia.
Mer problemfritt ställe får man leta efter. |
||
Svara med citat |
2016-02-22, 13:42 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag håller med om Citynetwork och att samlingsfaktura månadsvis är ett stort plus. Hos Binero kan du som work-around, innan de enskilda fakturorna automatgenereras, själv logga in och i förväg begära manuell förnyelse av domännamn och på så vis få en slags manuellt genererad samlingsfaktura från Binero också.
|
||
Svara med citat |
2016-02-22, 19:31 | #10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Loopia alla dagar för domäner, alternativt NameISP om man har lite mer udda ccTLD.
Svara |
|
|