FAQ |
Kalender |
2009-07-08, 02:13 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag hittade ett plugin kallat "galleria" till Jquery. Det verkade vara väldigt smidigt så jag ville testa implementera det i ett projekt. Demot var också väldigt enkelt och såg bra ut... men när jag skulle implementera det kunde jag inte på något sätt få den att sätta in en bild från början! Först när jag klickade på thumbnail kom första bilden upp. I demot finns bilden från början. VAD i demot gör att bilden finns från början? det skulle kunna hjälpa mig att göra så att en bild visas ifrån början... Här är demot: http://devkick.com/lab/galleria/demo_01.ht...rass-blades.jpg |
||
Svara med citat |
2009-07-08, 07:40 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Lägg in bilden du vill visa från början i html:en?
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-07-08, 13:25 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, då blir det så att först syns ingen bild men sedan när man klickar på en bild så visas två. Eftersom man då har två <div class="galleria_wrapper"> och pluginet uppdaterar bilden i båda.
|
||
Svara med citat |
2009-07-08, 15:20 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Svårt att säga utan att se ditt exempel men skickar du med bilden du vill visa från början i adressen som de gör?
|
||
Svara med citat |
2009-07-08, 15:35 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Man kan också skriva in bara demo01.html och så läggs den förvalda bilden till automatiskt i URL:n av en inbakad historieplugin, vilken jag inte tänker använda men det bör inte vara nödvändigt...
Det exemplet har valt att gör #main_image till container för huvudbilden, och denna kod är från början helt enkelt <div id="main_image"></div> utan något i sig... |
||
Svara med citat |
2009-07-08, 15:49 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
hm.. man ska tydligen skriva class="active" i den berörda li, stod inte a dokumentation såvitt jag såg.. hatar att upptäcka fel själv en stund efter att ha postat ^^
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|