FAQ |
Kalender |
2007-08-09, 00:51 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick ett nyhetsbrev från surftown idag, lite småkul läsning. De skriver bland annat "Dessutom implementerar vi nya övervakningsverktyg som snabbt kan identifiera de användare som belastar våra servrar till en orimlig grad." samtidigt som de på sin hemsida erbjuder fri trafik. Jag hostade en mer trafikerad databas där under en period och blev till slut "utslängd" trots fri trafik, och hade stora problem då de vid tre tillfällen under nästan ett år gick in och ändrade min behörigheten i databasen som ett tappert försök för att minska trafiken (har inga bevis, men vågar ändå säga att det var dom och de hade ingen känd bugg i sina system som skulle kunna ändra behörighet per "automatik").
Vet att man får vad man betalar för, men ändå lite rolig dubbelmoral från deras sida |
||
Svara med citat |
2007-08-09, 01:42 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dubbelmoral är det väll hos alla som erbjuder gratis lina
Fick ett om att dom höjde priset och lite andra saker jag med, säkert samma. |
|||
Svara med citat |
2007-08-09, 07:35 | #3 | ||
|
|||
Guest
|
Från 15 i månaden till 35 eller något liknande.
Segare mysql-server får man ju leta efter. Men som sagt man får vad man betalar för. |
||
Svara med citat |
2007-08-09, 08:20 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sitter precis och hjälper en kund flytta ifrån surftown till ett annat hotell, maken till sega burkar har jag inte varit med om. Enbart att exportera databasen tog 10min efter flertalet timeouter, och då var klockan runt 05...
|
|||
Svara med citat |
2007-08-09, 13:02 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Trafik är en sak, belastning (vad det gäller CPU/minne) är en annan sak.
|
|||
Svara med citat |
2007-08-09, 16:23 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-08-16, 13:08 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
fick också något sådant mejl...
men jag har betalt min avgift för fem år framöver.. ska jag behöva betala extra nu dem här fem åren eller?? och sedan stod det i mejlet att uppgraderingen träder i kraft första oktober, den har redan trätt i kraft..=) så nu har jag förhoppningsvis 10 gb obegränsat med subdomäner och obegränsat med databaser för 15kr månaden=) |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|