FAQ |
Kalender |
2010-09-19, 10:59 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hittade en intressant diskussion på ett annat forum här om dagen, och tänkte därför dela med mig av den här på WN. Detta då majoriteten av alla här tjänar just pengar.
Frågan är ganska simpel, och lyder precis som rubriken antagligen avslöjat, om vad man gjort ifall man tappar en krona. Jag hade givetvis plockat upp den direkt. Detta kan även appliceras på enkronor som inte ens är mina. Det som motiverar mig till att plocka upp kronorna är: kronorna jag plockar upp idag är delar av mina blivande miljoner helt enkelt. Vad hade ni gjort ifall ni tappat en krona? |
|||
Svara med citat |
2010-09-19, 11:05 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ärligt talat så brukar jag ignorera mynt som jag tappar om det inte handlar om flera tior. Kan visserligen vara att jag avskyr mynt (och är smått allergisk mot något i dem) men jag låter dem ligga och tänker att nån med bättre behov förhoppningsvis tar upp dem.
När jag var liten dock, då jagade jag mynt på ställen där folk ofta tappade dem. |
|||
Svara med citat |
2010-09-19, 11:26 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Beror på hur pass jävligt den hamnar osv. och står jag med nävarna fulla i prylar så får nog kronan vara oavsett.
|
|||
Svara med citat |
2010-09-19, 11:30 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag hatar 50-öringen! Känns riktigt bra att den försvinner.
|
||
Svara med citat |
2010-09-19, 11:40 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Med tanke på att jag i princip aldrig går runt med kontanter så känns det mer eller mindre som en icke-fråga för mig. På krogen händer det ibland att jag har kontanter och då brukar jag alltid låta enkronorna ligga kvar som dricks.
Tappade jag däremot en femkrona skulle jag plocka upp den, men inte en enkrona. |
|||
Svara med citat |
2010-09-19, 12:38 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Snål som man är plockar man upp allt man tappar Fungerar ju alltid bra som parkeringspengar. Det är i bilen alla småmynt hamnar för mig, blir så tungt att bära runt på alla.
|
||
Svara med citat |
2010-09-19, 13:15 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Själv plockar jag nog inte upp allt under 5kr. Brukar känna en viss pinsamhet i att springa efter pengar som rullar runt, därför brukar jag låtsas som om att inget hände och ifall kronan slutar rulla vid min fot eller liknande kanske jag plockar upp den. ^^
|
||
Svara med citat |
2010-09-19, 13:15 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag hade plockat upp den av ren snålhet. Jag brukar dock alltid lägga av mig alla mynt hemma, så jag använder sällan enkronor.
Citat:
Om det inte finns insamlingsbössa i kassan brukar jag kasta 50-öringar i närmsta sopkorg. De är inte värda att bära omkring på. Det är säkert ett lagbrott, men hellre det än att ha ytterligare en myntsort att sortera hemma. |
|||
Svara med citat |
2010-09-19, 13:28 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Plockar nog upp den om den inte hamnar för jobbigt=)
Vill dela med mig av en sak som jag brukar säga till vänner och familj ibland. En krona är mycket pengar Säg att du har exakt en miljon kronor då är du ju miljonär men om du tar bort en enda krona från den miljonen så är du ju inte miljonär längre:P Skillnaden mellan att vara miljonär eller inte=) |
|||
Svara med citat |
2010-09-19, 13:39 | #10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |