FAQ |
Kalender |
2007-04-11, 14:00 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har fått flera påringningar av dessa. Känns lite skumma. Först verkar det ok med egen tidning etc. men besöker man webbsidan www.dagensledare.se så blir man lite misstänksam.
Och när personen de anger som vår referens inte ens existerar på företaget så börjar man undra. Och namnet Sveriges Näringslivsregister fick mig först att tro att det var nån från Bolagsverkets näringslivsregister som ringde. När jag kollar "ordern" som de faxar till mig så kan man i det finstilta läsa att slutsumman hamnar på nästan 30 000:-/ex. moms och reklamskatt. Men det säger de inget om när man pratar med dem. Det låter som vanligt att man redan har beställt och det bara är en bekräftelse som behövs... Ville bara tipsa er! |
|||
Svara med citat |
2007-04-11, 15:49 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Huga...verkar vara ytterligare en skummis...
|
|||
Svara med citat |
2007-04-12, 03:18 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Dom har ringt mig ett par gånger.
Erbjuder "gratis" tidningsreportage, men det är bara bluff!! Jag har bett om att få ett exemplar av tidigare nummer, men trots löften så kommer det inget. Vid sista samtalet så kom det fram att det inte alls var gratis, utan kostade massor! Så varning för dessa skojare!!!! |
||
Svara med citat |
2007-04-12, 08:55 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Den "pensionerade" idrottaren Mattias Sunneborn som är VD.
Att allt på webadressen dagensledare .se verkar starta 10/4 |
|||
Svara med citat |
2007-04-12, 12:52 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för informationen. Sprider det här till potentiella mottagare av tramset.
Är det möjligen ett 031-nummer de ringer ifrån? |
||
Svara med citat |
2007-04-12, 12:55 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Nix de håller till ute på Lidingö. De verkar dessutom ha bytt namn redan till Svenska Näringslivsdelen! Det gick fort!
|
|||
Svara med citat |
2007-04-13, 01:13 | #7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jahopp, då blir det ett gäng mail till att skicka. En "tidningsannons" för 30K är helt okej men då ska det framgå och inte komma som en otrevlig överraskning.
|
||
Svara med citat |
2007-04-13, 10:15 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi har också råkat ut för dessa skojare när dem skulle göra sk "reportage" om företag i Kungsbacka. Jag tyckte det lät alldelles för bra så jag sökte på nätet och fick fram information om dessa skojare.
När "reportern" dök upp så slängde vi ut honom direkt efter att ha ställt frågan om det verkligen är gratis att man får ett reportage i deras tidning. Till råga på allt så hade han mage att vara kaxig nog och önskade oss nåt i stilen med: " Lycka till med att få kunder till ert företag" .. Sicken looser alltså. Dessa skojare har också bytt namn ett antal gånger under dem senaste åren. |
|||
Svara med citat |
2007-04-13, 10:51 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns ett flertal liknande koncept där de låter som att dom vill skriva en artikel om dig och ditt företaget. Men köper man inte en annons så syns man inte.
Ex: Branschmagasinet, Näringslivs respons. |
||
Svara med citat |
2007-04-13, 11:21 | #10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |