FAQ |
Kalender |
2011-03-15, 23:54 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har ett script som ligger på awardspace.com. Det använder php mail och har funkat bra, men så helt plötsligt så slutar funktionen att returnera statusen. mail ska ju returnera true eller false, men istället får jag inget alls.
Någon som har något tips. Jag kikade på php.net men kunde inte se någon förklaring till varför returvärdet blev void. /Anders |
||
Svara med citat |
2011-03-16, 00:43 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Dom kanske har uppgraderat php och något har ändrats?
|
|||
Svara med citat |
2011-03-16, 08:53 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, något har ändrats dock verkar PHP vara samma. De försöker få ordning på det.
|
||
Svara med citat |
2011-03-16, 09:27 | #4 | ||
|
|||
Banned
|
Testa phpMailer med SMTP
|
||
Svara med citat |
2011-03-16, 09:33 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2011-03-16, 11:03 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Skickas mailen då?
Är du på ett webbhotell? Känns mer troligt att det är något fel i någon konfiguration utanför PHP, typ postfix om det är det som används. Från php.net: Citat:
|
|||
Svara med citat |
2011-03-16, 12:56 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
När det var problem så skickades inte mailen. Scriptet körde vidare men returnerade varken true eller false, så det känns väldigt konstigt. Hotellet har rättat felet som de hade tyvärr så har jag inte fått reda på vad de gjort fel.
|
||
Svara med citat |
2011-03-16, 17:18 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Okej, bra att det löste sig.
Men väldigt konstigt att PHP inte returnerade något alls. Om PHP känner av felet så borde false returneras och true om något annat fel som inte PHP-tolken inte kan upptäcka. Det skulle vara intressant om du tog reda på vad som var fel och skrev det här. |
|||
Svara med citat |
2011-03-16, 17:54 | #9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Låter som funktionen inte var där överhuvudtaget, och error reporting var avslaget och då blir det ingen retur. En anledning kan vara att man omkompilerad php, där man inte har en epostserver installerad (postfix osv) och då läggs inte mail() in i php.
|
|||
Svara med citat |
2011-03-16, 18:07 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
/Anders |
||
Svara med citat |