FAQ |
Kalender |
2009-06-11, 23:02 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag funderar på att annonsera för mina lilla webbyrå i den lokala tidningen. Finns det någon här som har erfarenhet eller tankar om detta? Ger det något resultat?
Jag bor i Västerås så i detta fall rör det sig om VLT. Kanske också Västerås Tidning. |
|||
Svara med citat |
2009-06-12, 08:38 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Resultaten beror helt och hållet på hur annonsen är utformad och hur den tilltalar din målgrupp.
Svårt att säga något faktiskt, |
||
Svara med citat |
2009-06-12, 10:15 | #3 | ||
|
|||
|
Beror ju på vem du vänder dig till, en vanlig tidning är B2C så har du den målgruppen är det bättre än om du är inriktad på B2B. Å andra sidan finns det nästan inga media för B2B lokalt så du har inte mycket att välja på.
|
||
Svara med citat |
2009-06-12, 14:55 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
OK. Hur är det med Gula sidorna då, tro?
|
|||
Svara med citat |
2009-06-12, 15:27 | #5 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-06-12, 16:45 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Av egen erfarenhet så tycker jag att utfallet är dåligt när man annonserar i lokalpress möjligen kan man se det som varumärkesbyggande dock ett dyrt sätt. Försök istället med någon form av direktreklam till utvalda kunder som du även kontaktar efter ett tag. Ett annat bra sätt är att närvara när företag samlas i olika sammanhang och där knyta kontakt med dom. |
||
Svara med citat |
2009-06-12, 19:10 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Västerås tidning ger väldigt mycket telefonsamtal från privatpersoner som har uppfunnit hjulet på nytt och vill ha kostnadsfri hjälp och dygnet runt support.
Även en hel del "småpluttar" som vill ha hjälp med sina bloggar som dom ska bli rika på |
|||
Svara med citat |
2009-06-13, 20:49 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kidcactus: Du tycker alltså inte att det är värt att annonsera i VLT? |
|||
Svara med citat |
2009-06-13, 22:40 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vlt nämnde jag inget om då ja inte testat. Har enbart testat västerås tidning. Några kunder till mig annonserar väldigt ofta i Vlt och för dom ger det en hel del. |
|||
Svara med citat |
2009-06-14, 12:36 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har också dålig erfarenhet av lokal reklam i tidningen. Det ger igenkänning och någon nämnde varumärkes byggnad, och det kan jag hålla med om. Även att det är dyrt. Det kan jag också hålla med om.
Jag annonserade under något som kallades Tisdagsrutan. En strippa med olika annonser listade i högermarginalen. 2 rader bred och ca 4.5 eller 5 cm hög. Jag tror jag hade 10 annonser och vid ett tillfälle var det en person som nämnde att han hade sett min annons... Det var säkert fler som hade sätt den, absolut, men bra det att inte jag träffade dom där och då. Detta är kanske fem år sedan. Om jag hade pengar skulle jag göra om det, för det är både kul och bra att synas. Men sen vet jag inte om jag är så intresserad av den lokala marknaden... Jag säljer konsulttjänster inom seo, webbdesign, webbprogrammering och tidigare även inom support och underhåll. Men folk frågar ju fortfarande "vad kostar en hemsida?" och ärligt talat, dessa personer har jag tröttnat på... *** Personliga nätverk är inte helt fel det heller. Om du bor i Västerås kanske det finns olika sammanhang, som nämnts i tråden, som du kan vara med på? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|