FAQ |
Kalender |
2006-11-28, 14:42 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej
Jag har lite problem med att skicka med jmail från den server som jag har nu. Denna koden under fungerar kanon. <% SET objJmail = Server.CreateOBject("JMail.Message") objJmail.From = Request.Form("email") objJmail.FromName = Request.Form("Namn") objJmail.AddRecipient "[email protected]" objJmail.Subject = Request.Form("subject") objJmail.Body = Request.Form("message") objJmail.ContentType = "text/plain" objJmail.Send("mail.dunken.se") Set objJmail = nothing Response.Redirect("tack.asp") %> Medans denna får felsvar som ni ser underkoden. If Request.QueryString("action") = "skicka" Then strRubrik = dbSafe(Request.Form("Rubrik")) strNyhetsbrevet = dbSafe(Request.Form("Nyhetsbrevet")) Set objMess = Server.CreateOBject("JMail.Message") objMess.From = "[email protected]" objMess.FromName = "Dunken.se" ' Loopa igenom alla som skall ha detta nyhetsbrev! Set objCon = openCon() Set objRs = objCon.Execute("SELECT Distinct(Epost) FROM Kunder WHERE Nyhetsbrev = 'T'") Do Until objRs.Eof objMess.AddRecipientBCC objRs("Epost") objRs.MoveNext Loop Set objRs = Nothing closeCon(objCon) objMess.Subject = strRubrik objMess.HtmlBody = strNyhetsbrevet objMess.Send("mail.dunken.se") ' detta är linje 37!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!! Set objMess = nothing Session("strMess") = "Nyhetsbrevet är nu skickat!" Response.Redirect("SkickaNyhetsbrev.asp") End If Felet som kommer upp på bägge sidorna är detta. jmail.Message error '8000ffff' The message was undeliverable. All servers failed to receive the message /admin/SkickaNyhetsbrev.asp, line 37 Någon som kan hjälpa ? |
|||
Svara med citat |
2006-11-28, 17:23 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Adressen [email protected] - existerar den?
Har du provat att ta bort loopen med epostadresser och ersatt den med en epostadress för att testa om det är sendfunktionen eller loopen som strular? Strular loopen hade jag testat "Do while not objRs.Eof" istället för "Do Until objRs.Eof". |
|||
Svara med citat |
2006-11-28, 17:34 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Förmodligen får du ett felmeddelande från servern, som inte framgår av den info du lämnat här
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-11-28, 18:27 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det går att skicka ett mail men det fungerar inte med loopen som du skrev. Jag ska testa lite till här men någon annan som vet något jag borde testa så skriv gärna här. Tack för dom snabba svaren. Jonny hur får jag reda på det felmedlandet? |
|||
Svara med citat |
2006-11-28, 18:44 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag fick det att fungera med endast en mailadress från databasen men det verkar som det är loopen som det är fel på men hur kan man ändra den?
Eller kan det vara som så att det inte går o skicka flera medelande pga dom inställningarna som finns i jmail? Är det något där man kanske ska ändra? Tacksam för svar. |
|||
Svara med citat |
2006-11-28, 18:54 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
testa att sätta limit 2 eller nåt i sql raden så ser du om det är loopen eller mailservern som stoppar. Det kan ju vara så att antal mottagare är begränsat i utskicket så det blir timeout.
|
|||
Svara med citat |
2006-11-28, 19:17 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Kan det vara så att det är endast en mail adress som får skickas genom servern? Jag har även testat loopen genom att skriva in så att den bara skriver ut ett test. Den fungerar me väldigt bra. Då borde man väl konstatera att det är något på servern så att det är ett spamfilter eller liknande. Jag ska kolla detta men tack för all hjälp. Är det någon som har mer tips så hör gärna av er. |
|||
Svara med citat |
2006-11-28, 21:00 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
Ett alternativ är ju att loopa hela koden en gång för varje användare. Testa om det fungerar?
Om du sätter loopen i en egen sida och kör, skriver den då ut alla adresser korrekt? Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-11-29, 00:39 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är bättre att skapa flera mail än att sätta många mottagare till samma mail. Det brukar finnas begränsningar på hur många mottagare du får ange för ett mail.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|