FAQ |
Kalender |
2007-11-13, 12:00 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som ni vet finns det sen tidigare ett antal sidor som jämför priser på alla möjliga varor och tjänster. Nu finns det minst en som jämför priset på registrering av domännamn genom svenska ombud, agindo.se.
Sidan är rykande färsk och jag skulle uppskatta lite feedback och kommentarer. Jämförelsen av ombudens priser presenteras både i tabellformat och i en domänsök som förrutom att visa vilka domännamn som är lediga också visar vilket ombud som erbjuder bäst pris för respektive TLD samt bäst totalpris för alla lediga domännamn i sökningen. Under en testfas finns bara 8 av de större ombudens priser med i databasen men jag hoppas kunna utöka detta inom kort om det ser ut att finnas ett intresse för tjänsten. För att priserna ska vara så aktuella som möjligt "spindlas" ombudens egna publika webbsidor och priserna importeras helt automatiskt. Målet är att priserna ska importeras minst en gång varje dygn. Det finns idag en del vita fläckar i designen men detta utrymme kommer att fyllas med ytterligare information och en del reklam längre fram. |
|||
Svara med citat |
2007-11-13, 12:40 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tycker det ser bra ut! Skulle dock föredra logotypen lite mindre.
Sen är väl Webbkonsulterna billigast på .se? www. wk.se /doman/ EDIT) Missade att det bara var i testfas just nu... |
||
Svara med citat |
2007-11-13, 20:45 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skulle vilja se listan högre upp på sidan.
Kör redan nu 1280 och tycker det är för långt ner. |
||
Svara med citat |
2007-11-15, 11:14 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-11-15, 11:17 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-11-15, 11:30 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-11-15, 12:56 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Då var Loopia tillbaka, och jag kan äntligen ge dig din efterlängtade feedback!
Jag skulle vilja se en "Kostnad: År 1 - År 2 - År 3" ... iaf till År 2. Och eventuellt en "Du tjänar på att välja fakturering direkt från Loopia efter år X". Sen tycker jag Agindo låter mer som ett kusin till ett av Web2.0-webbhotellen (Binero, Loopia, etc). bästaprispå.se? |
|||
Svara med citat |
2007-11-15, 13:02 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Namnet var kanske inte lysande. Tror också att det mest är privatpersoner som är intresserade av priser och att priserna därför bör visas inkl moms.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-11-15, 21:43 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tack! Sidan ligger inte hos Loopia men använder deras DNS tjänst och därför det bråkade. Citat:
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-11-15, 21:45 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tack för feedbacken! |
|||