Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Gilla på facebook och få ett erbjudande - hur lättast administrera det?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-11, 08:45 #1
magnusasb magnusasb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 75
magnusasb magnusasb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 75
Standard Gilla på facebook och få ett erbjudande - hur lättast administrera det?

Håller på att fixa med facebooksida till företaget och tänkte ha erbjudanden så som "Gilla oss på FB och få 10% rabatt". Hur administrerar man lättast det här? Det ska ju vara någorlunda smidigt, inte att jag ska behöva kolla upp varje ny like och maila den, för det känns lite omständigt.

Jag vill ju att dom som gillar är endast dom som ska få rabatten/rabattkoden. Någon som har tips?
magnusasb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-11, 10:30 #2
evomedias avatar
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
evomedias avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
Kör en fangate, woobox använder jag väldigt lätt att administrera

dom måste gilla sidan för att se ett visst innehåll

http://apps.facebook.com/iframehost-...0&fb_bmpos=1_0
evomedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-11, 10:33 #3
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
Om du har ett fält vid beställningen där kunden kan skriva in sin e-postadress, så är det bara att använda facebooks API och kolla vad dina like's e-postadresser är. Fast det kanske inte går att få den infon från facebook.. Annars hade det varit enkelt

Har du någon rabattkods-fält vid beställning? Kanske visar du en bild med en rabattkod när någon gillar din sida, som är unik för facebook. typ, fb10 = 10%. Kanske?

Det va vad jag kom på iaf.
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-11, 10:37 #4
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Med risk för att vara en tristmört:
Läs igenom reglerna för incitament först. Facebook förbjuder sådana incitament i sina regler och även om väldigt många bryter mot de reglerna så riskerar du att få din företagarsida nerstängd.
https://www.facebook.com/page_guidel...ionsguidelines
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-11, 15:31 #5
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist Visa inlägg
Med risk för att vara en tristmört:
Läs igenom reglerna för incitament först. Facebook förbjuder sådana incitament i sina regler och även om väldigt många bryter mot de reglerna så riskerar du att få din företagarsida nerstängd.
https://www.facebook.com/page_guidel...ionsguidelines
Att "gilla" ska vara ok, som jag förstod det. Utan att ha läst igen. Det är annat som inte är tillåtet.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-11, 18:17 #6
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist Visa inlägg
Med risk för att vara en tristmört:
Läs igenom reglerna för incitament först. Facebook förbjuder sådana incitament i sina regler och även om väldigt många bryter mot de reglerna så riskerar du att få din företagarsida nerstängd.
https://www.facebook.com/page_guidel...ionsguidelines
Det är okej att användaren måste gilla, checka in eller ansluta till en app för att tillåta "deltagande".

Ska samma rabattkod användas till alla som gillar är det ju bara att kolla om de gillar sidan och skriva ut den.

Vi har gjort några lösningar där kunden får ut excel-listor som de laddar ner och använder för att checka av, men det beror ju på vad man vill uppnå.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-11, 20:51 #7
magnusasb magnusasb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 75
magnusasb magnusasb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 75
Tack för svaren, som jag förstår råder lite delade meningar om vad som är tillåtet. Som jag förstod tidigare när jag läste regler var att man inte fick ha någon ex. "10% RABATT, KÖP NU!" på själva huvudbilden. Inte visningsbilden utan den stora bilden som man har i den nya designen.

Men att posta en bild med ex. 10% RABATT i sin logg som ett inlägg - kan det vara tillåtet?

Man ser ju var och varannat företag som kör "Gilla oss på facebook och få etc...."

Det med excellistor låter lite för omständigt i mitt tycke. Jag tänkte mer något av följande kanske? :

- Om man har en bild som är högt upp på sidan hela tiden som folk får tillgång till när dom gillar.

- Bara ett simpelt textinlägg med rabattkoden
- Automatiskt skicka ett meddelande med rabattkoden till den som gillar sidan (om det går)
magnusasb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-11, 22:51 #8
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av magnusasb Visa inlägg
Tack för svaren, som jag förstår råder lite delade meningar om vad som är tillåtet. Som jag förstod tidigare när jag läste regler var att man inte fick ha någon ex. "10% RABATT, KÖP NU!" på själva huvudbilden. Inte visningsbilden utan den stora bilden som man har i den nya designen.

Men att posta en bild med ex. 10% RABATT i sin logg som ett inlägg - kan det vara tillåtet?

Man ser ju var och varannat företag som kör "Gilla oss på facebook och få etc...."

Det med excellistor låter lite för omständigt i mitt tycke. Jag tänkte mer något av följande kanske? :

- Om man har en bild som är högt upp på sidan hela tiden som folk får tillgång till när dom gillar.

- Bara ett simpelt textinlägg med rabattkoden
- Automatiskt skicka ett meddelande med rabattkoden till den som gillar sidan (om det går)
Sant, du får inte använda text eller uppmaningar i din omslagsbild.

Att automatiskt skicka meddelande kräver att användaren godkänner en app, men set är fullt möjligt. I ditt fall är nog ett pinnat inlägg med info om att man får rabatt om man gillar, en flik med tio procent på som leder till en sida som bara skriver ut koden om man gillar och en du måste gilla för att få rabatten text om man in gör set vara både enklast och bäst.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017