FAQ |
Kalender |
2013-03-20, 20:53 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Någon som vet något färdigt system typ inom wordpress eller liknande som kan användas vid en affärsverksamhet inom lägenhetsuthyrning? Är också beredd att köpa en färdig sida / system. Kommer sätta upp ett företag inom detta och det är jag själv som kommer att lista lägenhetssobjekt, alltså inte besökarna. Tack på förhand för alla råd och förslag!! |
||
Svara med citat |
2013-03-20, 21:26 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror inte att det alltid är en bra lösning att använda wordpress till alla slags hemsidor. Visst, det finns många plugins som kan fungera, men det blir nästan aldrig lika bra som om man utvecklar en hemsida för just det specifika användningsområdet.
Jag tror du ska satsa på att få tag på ett system som faktiskt är till för sidor som detta, och sen modifiera det efter ditt tycke. Eller om du anlitar/samarbetar med någon som kan utveckla hemsidan från grunden. Tror också att det påvisar seriositet om man lägga ner mer tid på sitt projekt än att hitta snabba lösningar, som i längden kan bidra till problem, eller i värsta fall - begränsa utvecklingen.. Ang. din fråga så vet jag tyvärr inte någon sådan lösning, men tror det finns många billiga script där ute! |
||
Svara med citat |
2013-03-20, 21:53 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för ditt svar jonssondesign.
|
||
Svara med citat |
2013-03-20, 22:07 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag håller absolut med om att WordPress i många fall inte lämpar sig vid större sidor, men detta låter inte som att det ska vara någon "större", eller mer avancerad sida, så jag ser åtminstone inga som helst problem med det i detta specifika fallet. Här är ett plugin jag hittade: http://wordpress.org/extend/plugins/wp-property/ |
|||
Svara med citat |
2013-03-20, 23:25 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag drog nog slutsatsen att sidan skulle vara av "större" slag baserat på denna meningen:
Citat:
Gillade det plugin som Jimmit länkade! |
||
Svara med citat |
2013-03-21, 00:46 | #6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Frågor som direkt poppar upp i mitt huvud är: - Ska det gå att boka lägenheter online? - Ska man kunna betala direkt vid beställning? - Är det enbart för korttidsuthyrning eller långtidsuthyrning? - Hur viktigt är det med skriftliga avtal? - Hur många hyresobjekt är det frågan om? - Ska det finnas tilläggsprodukter som garageplats, extra förråd m.m.? - Hur avancerade funktion ska det vara för att visa hyresobjekten? Detta var bara några snabba frågeställningar. Jag tycker inte man kan gå ut och leta efter ett system förrän man har någorlunda koll på vad det är man letar efter, dvs vad man vill att systemet ska klara av att hantera. Denna information kanske finns i ditt huvud, men ingen annan som läser din fråga vet något om det, så därför är det viktigt att vara tydlig och berätta mer om vad du egentligen vill ha. Annars håller jag med om att man ska hellre bygga en verksamhet som har något unikt att tillföra än att bara kopiera något supersimpelt koncept. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|