FAQ |
Kalender |
2012-05-15, 22:10 | #1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har två pdukter som jag vill göra en tävling av. Jag har funderar lite och gjort lite sökning på nätet och kommit fram till att facebook "gilla" sida nog är det bästa och absolut billigaste (gratis) men hur gör man en sådan?
Det jag vill göra är att de ska trycka på gilla, när de gjort det så kommer en ruta upp där de skriver in sin e-postadress. När det är dragning så kommer jag göra en dump av mysql tabellen och slumpa fram en adress som vinner. Har letat lite på nätet och det jag hittat har varit hur man gjorde innan fb ändrade om totalt. Sen vill jag ha lite tips. Ska man länka till sin fanpagesida (fb.com/musikmixense) eller till en sida på hemsidan? Vad är bäst? Tack på förhand... |
||
Svara med citat |
2012-05-15, 22:51 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Först och främst bör du se till att tävlingen följer svensk lagstiftning. När du gjort de så kan du se till att tävlingen följer Facebook's villkor.. =)
|
|||
Svara med citat |
2012-05-15, 22:54 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du kan inte slumpa ut en vinnare i slutskedet, då räknas det inte som en tävling.
2012-05-16, 00:00 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Mejla alla (eller ett slumpmässigt urval) och be dem svara på lätta frågor ("Vilken färg har snö?", "Finns det sand i Sahara?" osv).
Bland de som därefter inkommer med korrekta svar, dra en vinnare (slumpmässigt). Ta da! |
|||
Svara med citat |
2012-05-16, 00:24 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är precis det du inte kan göra.
2012-05-16, 10:02 | #6 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Citat:
2012-05-16, 10:58 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Måste det nödvändigtvis slumpas? Annars kan ju "tävlings"-momentet vara att skriva en motivering / slogan av nått slag. Kan ju dessutom ge lite superlativ-content :-)
|
||
Svara med citat |
2012-05-16, 12:16 | #8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Hur gör man lättast då om man sitter med kanske 10 000 användare och ska dra en vinnare? För jag vill verkligen köra allt seriöst med riktiga vinnare och inga påhittade som min syster eller liknande. |
||
Svara med citat |
2012-05-16, 13:04 | #9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag såg precis detta, är detta laglig enligt alla regler som finns? http://www.facebook.com/lager157
"GILLA OCH VINN! Ta chansen att vinna ett superfint Summer Love-paket med klänning, kofta och stråhatt! Gilla inlägget så deltar du i utlottningen. Vi drar vinnaren på fredag. Go! http://shop.lager157.com/the-summer-of-love-c-558-1.aspx" |
||
Svara med citat |
2012-05-16, 13:38 | #10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Svara |
|
|