FAQ |
Kalender |
2010-02-23, 13:49 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Den här frågan är såklart svår att svara på, eftersom det skiljer så mycket på vilka annonsörer som finns att välja på, men bortse från just det.
Om ni enbart skulle få använda ett affiliateprogram, vilket skulle ni välja då? Jag har tills nu haft mest hos Tradedoubler, men eftersom det är så mycket klagomål mot TD så blir jag lite fundersam. Affilator har många av de programmen som jag använder hos TD vilket gör att jag funderar på att lägga om till dem. Jag är registrerad hos de flesta, men har inte tid att sätta mig in i alla program, och vill försöka koncentrera mig på ett eller ett par! Tacksam för all input. Senast redigerad av W2Best den 2010-02-24 klockan 00:52 |
|||
Svara med citat |
2010-02-23, 14:08 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Menar du att välja ett affiliatenätverk?
Jag skulle aldrig lägga allt på samma. Det vi sett angående betalningsförmågan hos nätverken skulle få stora konsekvenser om någon inte betalar ut. Sprid ut riskerna. |
||
Svara med citat |
2010-02-24, 00:48 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är helt med på det. Men om man skulle tvingas välja ett, vilket skulle ni välja?
|
|||
Svara med citat |
2010-02-24, 17:02 | #4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Du är inte tvungen, alltså skall du inte välja.
Det finns ingen som är bäst. Alla suger på en eller flera punkter. |
||
Svara med citat |
2010-02-25, 03:06 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag bara fick använda mig av ett nätverk skulle det bli Adtraction. I stället för att lägga ut texten om varför, ställer jag frågan om någon har någon som helst negativ erfarenhet av dem?
|
||
Svara med citat |
2010-02-25, 13:45 | #6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Adtraction är nya så nej, inte ännu. Adfair fungerade också bra i början.
Men bollen är rund, allt kan hända. |
||
Svara med citat |
2010-02-25, 23:01 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Dessutom upplever jag vdn Simon Gustafsson som väldigt kompetent och rätt man på rätt plats. |
||
Svara med citat |
2010-02-26, 17:01 | #8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det kan stämma mycket väl. Men vill ändå ge dem minst ett eller två år. Än så länge har jag inget att klaga på.
Agent Interactive var väl också "bra" med externt kapital. Men där gick det åt helvete. Adfair skall även ha sålt delar av sin verksamhet och fått in pengar och ägs av Guava som också är ganska stora. Men det verkar inte hjälpa... |
||
Svara med citat |
2010-03-03, 16:32 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
För om du varje månad drar in ca 50 000 ex moms så är det ju klart bättre om du drar in 50 000kr på ett ställe än 5000kr på tio olika ställen. Om vi nu skulle säga att du under en månad inte får dina pengar så har då återigen det här otroliga förhandlingsläget med att du kan flytta alla dina annonser till ett annat nätverk. Och inte minst om du vill ha höjd ersättning Ont: CJ, TD eller Zanox om det var idag. Senast redigerad av Kaugesaar den 2010-03-03 klockan 19:58 |
||
Svara med citat |
2010-03-03, 17:32 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det viktigaste borde väll vara vilka annonsörer som finns tillgängliga? Välj först annonsör och titta sen på var den annonsören finns någonstans!
På en affiliate-sida jag har, så har jag följt med en specifik annonsör i tre olika nätverk genom åren. Självfallet kan man ha åsikter om vilket nätverk som är bäst t.ex. med vilken statistik man kan få fram. Men huvudsaken är att man matchar rätt mellan annonsör och webbplats som annonsören ska synas på! |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|