FAQ |
Kalender |
2007-01-15, 21:05 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, mitt första inlägg här
Har suttit och läst på det här forumet lite fram o tillbaka.. Nu är det så att jag tänkt börja sälja en produkt i Sverige..Jag letar nu efter ett enkelt och smidigt betalningsystem. Eftersom jag bara ska sälja 1 produkt så känns en webshop för mycket och ser bara fel ut när jag ska sälja 1 produkt. Jag hade tänkt designa en sida med lite info om produkten och sen ska det finnas en en köplänk där man kommer som till ett vanligt formulär där man fyller i hur många antal av produkten man vill ha och sen sin adress osv.. Betalsystemen jag tänkt använda är i första hand postförskott, men eftersom produkten kommer vara ganska billig har jag tänkt lägga till kreditkortsbetalning så man kan slippa avgifterna för postförskott. Eftersom jag aldrig haft någon webshop tidigare sitter och o klurar o funderar på hur jag ska göra det smidigast, hur hade ni lagt upp det för att sälja 1 produkt? Finns det något enklare varukorgs-system..? |
||
Svara med citat |
2007-01-15, 21:16 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skulle jag skapa en sida för försäljning av en produkt skulle jag skapa ett enkelt formulär för de uppgifter och parametrar som behövs. Antal, namn, adress etc. Ska det till någon betalningslösning utöver postförskott kan man skapa processen i två eller tre steg kanske. Behövs inget traditionellt varukorgssystem om det endast finns en produkt i shopen.
|
|||
Svara med citat |
2007-01-16, 12:34 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja det blir nog nått formulär för beställning via postförskott och paypal för kreditkort.
Nu funderar jag på hur jag ska göra sättet att ta betalt via postförskott säkert, inte för att jag tror men man kan ju aldrig veta om man får falskbeställning. Kanke nått form av inloggningsystem? |
||
Svara med citat |
2007-01-16, 16:21 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hur du skall få postförskott att fungera säkert??
Det är väl därför detta alternativ finns eftersom inget lämnas ut till köparen innan denne betalat. Köp tjänsten kortbetalning av Samport eller Pay&Read och kör via deras resp. webbsystem. Då är du så säker du kan bli och blir det fel så får dessa aktörer stå för kostnaden. |
|||
Svara med citat |
2007-01-23, 15:09 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Lite lustigt, men jag råkar driva en webplats som erbjuder kundvagns-system (och har så gjort sedan 1998-99)... Gå in på vipcart.com o se om det är något för dig? |
||
Svara med citat |
2007-08-05, 03:12 | #6 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hej!
Jag sitter i samma sits och undrar efter en lösning. Ska man använda sig av en webbutik eller en hemsida med beställnings formulär? undrar om någon vet något ställe där man kan ladda hem en sådan lösning gratis? |
||
Svara med citat |
2007-08-09, 09:37 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du vill ha kortbetalningar, så är det nog billigast och enklast att ta en OsCommerce butik, även om det är som att skjuta älg med ksp m/39 , så har dom flesta som erbjuder som kortbetalningar en färdig module för OsCommerce.
Postförskott är jobbigt, det är dyrt och struligt. Sedan posten blev en hög med ombud, så räkna med att dom kommer göra fel. Jag har t.e.x råkat ut klantarseln till postombud, som gjort allt käppt rätt åt helvete. Jag lita inte längre på postenombud, risken att dom lämnar ut varor utan att du får betalt är överhängade. Erbjud folk faktura istället, kreditor är bra för detta ändamål. |
||
Svara med citat |
2007-08-09, 09:54 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Annars om du vill även ha kortbetalning så kostar det inte skjortan.
Ta en titt på CERTITRADE.NET ang. kortbetalning. Inga månadsavgifter o rätt ok priser faktiskt. Dem erbjuder också en tjänst helt gratis som heter: TURBOSHOP. Det är en rätt enkel butik som endast accepterar kortbetalning. Kanske kan vara nåt. Annars är Oscommerse en bra lösning även om man har få produkter. Vi kör med både Oscommerce o Turboshop. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|