FAQ |
Kalender |
2009-06-16, 15:21 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har AdSense och jag gillar AdSense för jag slipper hålla på och fixa och sköta hemsidan med olika annonsörer.
Jag har även Double.net och där kan man lägga in annonsör, men sen när de slutar så ligger deras banner kvar på min sida och laddar trafik i tidernas evighet utan att jag blir varse om detta!! Nu undrar jag, har Double något som liknar AdSense... Alltså ett system där man själv slipper trixa med annonsörer som vill eller inte vill delta. Som bara tickar på... |
||
Svara med citat |
2009-06-16, 15:44 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Double har ju fördefinierade pooler som plockar annonser från vald kategori och storlek, bland de program du är godkänd till. Dessa, vad jag förstår, uppdateras helt av systemet självt och då borde du inte få annonser från nedstängda program eller avslutade samarbeten.
http://www.double.net/docs/DoubleNet...ade_pooler.pdf |
||
Svara med citat |
2009-06-16, 19:26 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
OK, tack. Ja det var informativt.
Jag tycker det är lite mycket klickande, godkännande, vänta på att bli accepterad, godkänna annonsör, webbplats... bla, bla, bla... På AdSense fullkomligt forsar inkomsterna in utan att man behöver göra ett enda klick på flera år... Dit har Double en bit kvar, så att säga! |
||
Svara med citat |
2009-06-17, 07:18 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
CPA och PPC kräver helt olika tänk och olika typer av sajter imho, även om de går att kombinera.
|
||
Svara med citat |
2009-06-18, 15:12 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
MrBob, vad betyder det att inkomsterna forsar in?
Gör man rätt så är CPA överlägset. Eller? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|