FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vilket märke har din "huvudtelefon", med andra ord den du använder mest. | |||
Apple | 24 | 48.98% | |
Nokia | 4 | 8.16% | |
Samsung | 10 | 20.41% | |
Sony | 4 | 8.16% | |
HTC | 2 | 4.08% | |
Nexus | 3 | 6.12% | |
LG | 0 | 0% | |
Övrigt | 2 | 4.08% | |
Antal röster: 49. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2014-04-30, 12:39 | #1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Efter det att Microsoft valde att köpa Nokia så fanns det många som kände oro vad som skulle hända med företaget.
Nu står det klart att ett välkänt namn går i graven efter det att man nu fått ett godkännande av köpet på cirka 47 miljarder kronor. Läs mer: http://www.kampanje.com/markedsforin...cle7326220.ece |
|||
Svara med citat |
2014-04-30, 13:41 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ännu ett försök att slå sig in med större andelar av sitt Virus mobilen.
Fast svårt tro dom kommer klara slå Apple eller Samsung |
||
Svara med citat |
2014-04-30, 13:50 | #3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Varken Microsoft eller Nokia är direkt heta brands för en (delvis) ung och (i högsta grad) trendkänslig marknad. Appsung blir självklart det naturliga alternativet!
2014-04-30, 14:39 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Något som man hör mindre om på senare tid är HTC och deras telefoner.
|
|||
Svara med citat |
2014-04-30, 15:01 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jo, senaste man hörde om var HTC One (den enda HTC modell jag kan namnet på).
Morsan hade någon HTC förut, men kommer ihåg att det kändes som någon billig kinesisk variant av en riktig mobiltelefon. Jag tycker fortfarande att Microsoft är ett starkt namn även om konkurrenter dykt upp på marknaden. Vi alla har väl något behov av att använda en av Microsoft's produkter (Office/OS/program som bara fungerar i Windows etc.) Tråkigt att de byter bort namnet Nokia, men Microsoft är ju redan marknadsförda på mobilmarknaden och tror inte de kommer förlora något på att inte använda Nokia (förutom en del finskar jag känner som köper Nokia p.g.a. namnet och för att den var finsk). |
|||
Svara med citat |
2014-04-30, 15:40 | #6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nokia kommer väl vara Bildäck och Gummistövlar i framtiden, som det var från begynnelsen. Så namnet NOKIA försvinner inte.
Namnbytet var väl inte helt oväntat om jag säger så. NOKIA som företagsnamn för mobiler har väl tjänat ut, men teknologin lever vidare och utvecklas under namnet Microsoft. Jag tror produkterna kommer utvecklas bättre på marknaden under Microsofts vingar. Microsoft är en mästare på "Marknaden" så det kommer nog hända en hel del framöver. Ge konceptet 2-3 år innan vi ser en trendförändring. Det tar nog något år innan den nye ägaren har vänt ett 47-miljardersprojekt i rätt riktning. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-04-30 klockan 15:43 |
||
Svara med citat |
2014-04-30, 16:10 | #7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag har en Sony Galaxy och En iPhone. Dom är ofta avstängda. Mina vänner "hatar" mig.
2014-04-30, 23:28 | #8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Äger en Samsung s3 och är inte alls nöjd med batteritiden.
|
|||
Svara med citat |
2014-04-30, 23:43 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Använder Nokia 920. Uppskattas. Win phone är nice. Angående namnbytet spelar det föga roll för mig vad det står för märke på telefonen, det fråntar inte det faktumet att det kan vara en stabil lur. Oavsett om det är samsung, nokia eller microsoft.
|
|||
Svara med citat |
2014-05-01, 07:39 | #10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
Svara med citat |
Svara |
|