FAQ |
Kalender |
2004-11-03, 23:57 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag behöver enkel webhotellplats enbart för en infosida till en domän,
så kan jag få tips på jättebilliga webbhotell som inte är jättedåliga, och inte tar ut en hutlös startavgift. PHP och servrar i Sverige är nog mina enda krav. Det vore förstås fint om det var gratis att koppla ytterligare domäner till andra mappar, men det är inget krav. |
||
Svara med citat |
2004-11-04, 01:28 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har någon erfarenheter av:
webbavdelningen.com gate9.se flippflopp.se cliche.se ? |
||
Svara med citat |
2004-11-04, 01:38 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Av mina erfarenheter är Gate9 är sjukt långsamma med domänregistrering iaf, vet inte hur webbhotellstjänsten funkar.
|
||
Svara med citat |
2004-11-04, 02:38 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Scorpiondata.com funkar bra för mig. Där jag jag ett stort antal domäner bara för info-sidor! Nu när de har flyttat till bättre hall med bättre uppkoppling har det fungerat utmärkt. Rekommenderas.
|
||
Svara med citat |
2004-11-04, 14:46 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Vaför inte sprays silverpaket. Servern ligger i stockholm, 31kr/månad
50 Mb fritt utrymme 5 POP3-konton 1 Gb i bandbredd Avancerad statistik PHP Fri support (tel/mail) Egen Europeisk fiberkabel Räkna inte med någon support med välsmort munläder <_< |
||
Svara med citat |
2004-11-04, 15:24 | #6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Kolla upp www.surftown.se dom har 2 1000 mbit linor och bra priser dessutom fri trafik
|
|||
Svara med citat |
2004-11-04, 15:59 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fri trafik tills du når deras max-trafik-gräns ja :-)
Jag erbjuder även fri trafik på mitt modem här hemma. 11,99:-/månaden. Billigare än surftown. Jag garanterar dessutom 24/7 support då jag sover 4 meter ifrån servern. |
||
Svara med citat |
2004-11-04, 17:02 | #8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2004-11-04, 17:26 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-11-05, 14:01 | #10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej,
För att bara återkoppla till inlägget enligt domänregistreringar och Gate9 så vill jag bara kommentera detta med att alla domäner hos Gate9 blir registrerade samma dag som betalningen inkommer. Dock så under augusti hade Gate9 vissa leveransproblem med domäner i samband med omstruktureringar till ett Aktiebolag. Nu för tiden ska allt dock fungera lika snabbt som vanligt igen. I övrigt så vill jag varken göra reklam för oss eller något av de andra webbhotellen, lättast att bedömma vilket är bäst är nog att besöka hemsidorna för de olika leverantrerna och ta en titt på deras specifikationer. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|