FAQ |
Kalender |
2008-01-20, 15:15 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag undrar om det finns några leverantörer där man kan registrera domännamn via ett API-system. Tex, om vi säljer hemsida + domän till kunderna så vill vi kunna registrera domän direkt från vår ordersystem och sedan skickas anrop till leverantörer som sedan registerar domänen och skickar en faktura till oss. Finns det såna lösningar idag på marknaden? Vi pratar om ca. 200 domäner per månad. Ifall det finns några här som har webbhotel och kan erbjuda mig sån lösningar, var vänlig kontakta oss. mail:[email protected] tel:0762100900 Tack på förhand |
||
Svara med citat |
2008-01-20, 15:45 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vet inte om minnet sviker, men Neware har jag hört något sådant om, fast om det var en kommande feature eller en fungerande minns jag inte.
|
|||
Svara med citat |
2008-01-20, 15:54 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
NameISP har också API för domänregistreringar.
|
||
Svara med citat |
2008-01-20, 15:59 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
resellerclub.com har API också.
|
||
Svara med citat |
2008-01-20, 16:21 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
rrpproxy.net har API med.
|
|||
Svara med citat |
2008-01-20, 16:48 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har kört med eNom:s API i snart ett år, fungerar bra. Har 64 olika TLD:s dock ej .SE domäner
|
|||
Svara med citat |
2008-01-20, 18:29 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
NameISP fungerar väldigt bra; trevligt med personlig kontakt. Det är bara att lyfta luren om man har frågor.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2008-01-21, 01:16 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Verkar som de flesta rekommenderar NameISP. Vi registrerar för det mesta .se och .com domäner och NameISP verkar vara bra för oss. Hur är det med faktureringen? Kan man få en klumpfaktura månadsvis samt går det att www-vidarebefodra besökarna. T.ex om en kund har XXX.com så vill jag skicka besökaren till XXX.tjansteguiden.se. (Loopia och de flesta webbhotell har det idag, så jag antar att även nameisp har det) |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|